Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 2681 ggr
Zabbio
2010-08-06, 11:56

(H+K) hur låter detta?

Jag ska snart få hem en hund. Till en början får han ju ha det foder han är van vid, men sedan tänkte jag få över honom till barf. Samtidigt har jag mina två katter och det är ju smidigt om de kan få samma mat, då kan jag frysa in hela paket utan att dela upp osv (samtidigt måste maten ju vara bra för katterna, men kan det bli lättare för mig är det väl inte fel).

Hur som helst, hur låter detta matschemat? Jag tänkte ge samma typ av mat 2gr per dag, och låta schemat sträcka sig över 7-10 dagar.

Huvudsakligen tänkte jag ge blodputs (blodiga köttslamsor) med benmjöl i. (hur mycket benmjöl per dag till 25kg hund?)

1-2 dagar; hjärta (främst för katterna men det skadar väl inte vovve?)

1 dag lever

1-2 dagar kycklingmage eller vom eller njure eller gristunga eller griseknorrar eller något annat som finns på CityGross för tillfället i den vägen, de brukar ha lite olika inälvor att välja på. Tänkte fråga hos styckaren också.

Är det något jag missat eller bör ändra?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Zabbio
2010-08-06, 12:01

Just det, sen om han äter det tänkte jag ge lite kokta grönsaker ''ibland´´ när jag själv ätit. Brukar koka blomkål, broccoli och morötter till mig, och kryddar inte förräns det liogger på min egen tallrik. Bra eller dålig ide?

Ägg och så, något han bör få regelbundet eller..?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: