Annons:
Etikett21-information-nyheter-på-sajten
Läst 2576 ggr
BARFmycat
5/21/10, 5:35 PM

VIKTIGT! Nya och ändrade forumkategorier

Det har tillkommit och ändrats lite bland forumkategorierna, jag har personligen tidigare tyckt att det har varit lite luddiga kategorier och hoppas att det ska bli mycket tydligare och enklare att publicera sin tråd i rätt kategori.

Läs gärna detta för att förstå vad det är som gäller!

01 Börja BARF:a
Här kan du som är nybörjare ställa frågor och få mer "kött på benen" innan du sätter igång!

02 Hund
Skapa trådar som rör frågor bara om hundar

03 Katt
Skapa trådar som rör frågor bara om katter

04 Iller
Skapa trådar som rör frågor bara om illrar

05 Övriga djur
Skapa trådar som rör frågor bara om övriga djur än hundar, katter och illrar

06 Vänja vid rå föda
Hur vänjer man sitt djur vid rått kött?
Tips eller frågor ställs här.

07 Allmänt om BARF
Information och vanliga frågor om BARF tas upp här

08 Recept
Här kan du efterfråga eller publicera recept!

09 Näringsämnen & uträkningar
Hur mycket A-vitamin innehåller lever?
Här kan du ställa näringsrelaterade frågor samt efterfråga uträkningar och ställa frågor om diverse köttslag, tillskott osv

10 Fodra friska djur
Är ditt djur helt friskt och färdigväxt ställer du frågor om utfodring av det här

11 Dräktiga & växande djur
Hur utfodrar man en dräktig hund, en digivande katt eller en illervalp? Ställ din fråga i den här kategorin.

12 Fodra sjuka eller gamla djur
Din katt kanske har fått dra ut några av sina tänder, eller din hund kanske har drabbats av åldersdiabetes, hur börjar man BARF:a dem? Ställ frågan i den här tråden

13 Var köper man BARF?
Vart hittar man det där "BARF" egentligen? Här kan du efterfråga eller tipsa om inköpsställen

14 Fakta & studier
Eftersöker du en bekräftande studier eller fakta om BARF, har du en studie eller fakta att presentera, publicera det här!

15 Problematik
Går det inte riktigt som du önskar dig med BARF:andet? Bäst att ställa frågan här!

16 Allmänt snack
Här skapar vi trådar om allt som inte passar in i någon annan forumkategori

17 Undersökningar
Undersökningar, tex i form av diagram, publiceras i den här kategorin

18 BARF & etik
En del har svårt för att ge sina djur kött pga etiska skäl, här kan ni diskutera sådana ämnen

19 Kommersiellt foder
Här kan vi samla alla tankar, frågor och åsikter om kommersiellt torr- och blötfoder

20 Övriga frågor
Har du frågor som rör annat än BARF, kanske något med sajten, buggar, vilken kategori du ska använda dig av mm är du välkommen att ställa dem här

21 Information och nyheter på sajten
Information och nyheter på vår sajt BARF I Fokus presenteras här

22 Medlemspresentationer
Du som är ny på sajten är välkommen att skriva en presentation om dig själv i den här kategorin!

23 I Fokus
Här kan övriga sajtvärdar och Medarbetare kommunicera med oss på BARF, och generella frågor om I Fokus kan tas upp

24. ~OT, Off Topic~
Här kan allt som inte har någonting att göra med övriga kategorier diskuteras

Känns de här kategorierna bra?
Saknas det någon som ni skulle vilja ha?

Jag vill gärna att alla ska få och vilja vara med och utforma sajten så att den blir så trivsam och lättnavigerad som möjligt, säg gärna till och kom med tips om ni önskar något!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Linnea
5/21/10, 6:39 PM
#1

För min del skulle Allmänt om BARF och Allmänt snack kunna vara samma. Kanske även problematik.

Annars bra.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

BARFmycat
5/21/10, 6:42 PM
#2

#1

Jo det tycker egentligen jag med, men då båda kategorierna fanns från början (Allmänt om BARF hette tidigare BARF i allmänhet) så har jag låtit de vara kvar pga av alla trådarna som finns i respektive kategori, men jag håller på att rensa bland alla trådar nu och sortera upp dem så någon av de kategorierna ryker nog framöver

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

BARFmycat
5/21/10, 6:44 PM
#3

Har lagt till en ny kategori som jag tror kan behövas, BARF & etik

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

BARFmycat
5/21/10, 6:48 PM
#4

Kom på att jag vill ha en ketagori för kommersiellt foder också, nu har nu en sån ocksåTungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

AnneN
5/21/10, 7:47 PM
#5

vad menas egentligen med kommersiellt torr- och blötfoder? Är det vanliga torr/blötfoder?

I så fall kanske det vore tydligare att döpa den kategorin till just Torrfoder/blötfoder?

Kategorierna "Övriga frågor" och "Information och nyheter på sajten" skulle kunna slås ihop till en som kan heta tex "Om sajten" där det dels kan läggas in info från oss som "jobbar" på sajten och dels medlemars frågor som rör användandet av sajten.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

BARFmycat
5/21/10, 8:29 PM
#6

#5

Allt som inte är BARF. Det brukar ju kallas så inom BARF kretsar. Om man bara skriver torr- eller blötfoder, skulle i alla fall jag tolka det som BARF-torr och blötfoder.

Men jag kan ju absolut döpa om den om du tror att det skulle underlätta!

Ja det är ju sant, ska göra det när jag har mer tid att flytta över alla trådarnaGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Elcyion
5/21/10, 8:53 PM
#7

#6 Säger någon torrfoder eller blötmat, tror jag att det är sådan man köper på mat-/djuraffären. Allrahelst som folk kommer in och är nybörjare (iaf en del av dem). Men jag tror säkert att det du säger stämmer i kretsar för de som redan är frälsta.

Medarbetare på jack russel terrier

Aviendha
5/25/10, 2:03 AM
#8

Tar mig friheten att tipsa om en förändring :)

Det finns en hel del nålade trådar. Kanske kunde man göra en översiktlig nålad tråd som länkade till många av trådarna (som då inte längre är just nålade)?

Anledningen är att man ska kunna se så många av de aktuella inläggen som möjligt, för förstasidan är ju det som de flesta ser och går efter och många tänker inte på att bläddra bakåt, eller är för lata för det.

Ex ha skrivreglerna kvar, men rea-tråden och återförsäljningstråden kan ju kanske slås ihop. Liksom länktråden, önskemålstråden och artikelbildstråden.

BARFmycat
5/25/10, 6:53 PM
#9

#8

Smart!

Jag har också stört mig på alla spikade trådar men inte kommit på något bra sätt att lösa det på, nu har jag ett!Skrattande

Tackar så mycket för tipset!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Aviendha
5/25/10, 7:17 PM
#10

#9 Så lite så :)

AnneN
6/22/10, 1:37 AM
#11

Kom på att jag saknar att ha en forumkategori för färskfoder, de är ju inte riktigt Barf och ändå inte blötfoder/torrfoder.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

BARFmycat
6/22/10, 1:48 AM
#12

Bra tips! Ska ordna detFlört

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: