Annons:
Etikett03-katt
Läst 2128 ggr
Zabbio
2010-05-31, 02:03

Framsteg! (k)

Jag hade ju egentligen gett upp barfen när jag sen bestämde mig för ett sista försök. En köttkvarn på loppis lockade på mig och så blev det köttfärs till katterna.

Sen tog köttfärsen (kött, hjärta, lever, benmjöl) slut! Och jag var lat. Så jag provade att ge dem en köttbit jag hade i frysen, omald.

De åt, både den lille nya och Bau! Fortsate såhär några dagar, men sen fick jag ju skärpa mig och se till att köpa mat. Kött och kycklingvinge räcker ju inte i längden.

Köpte kycklinghjärta, mage och kycklinglever, och lite ''broskben'' som det kallades. Tänkte att nu fick jag ju börja mala igen för Bau vägrar ju ens lukta på lever. Men.. den var ju framme och tinad.. kan ju göra ett försök tänlte jag.

Hon åt. Herregud, hon åt levern utan att den var blandad med något! :O Och med god aptit! Hon fick en bit till. *slurp* Och en mage också. Den var ju konstig, det har man aldrig ätit förr..men den gick också ner! Ett mirakel!

Hjärtan vet jag att hon äter så det behövs inte provas :P

Så nu kan katterna få riktigt kött och få tugga det själva! :D

Så roligt! :D

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Elcyion
2010-05-31, 13:03

Som jag skrev i en annan tråd. Ibland behöver bytet få växa till sig i deras huvud innan det går in att det är gått. Jag tycker mig se att just katter kan ha väldigt svårt för stora förändringar (tex torrfoder-barf) eftersom det inte är som vanligt.

Men jättekul att det börjar fungera Skrattande

Medarbetare på jack russel terrier

[Gemm]
2010-05-31, 16:43

Wow vad roligt att höra. Congrats!
Jag hade också ett mindre helvete med min ena katt som vägrade ditten och datten och idag är hare (som han först avskydde) hans (och de andras) Största favvo!

BARFmycat
2010-05-31, 19:37

Vad skönt att höra!Skrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

[Neko]
2010-06-10, 15:04

Det kanske behövdes en paus för att de skulle inse att det var ätbart trots allt :)

Upp till toppen
Annons: