Annons:
Etikett15-problematik
Läst 3014 ggr
Elcyion
4/27/10, 11:42 PM

[k] Barf + blötmat (katt med känslig mage)

Min honkatt har tidigare inte tålt ungnötlever. Men hon tål nötkött utan problem. Så jag började barfa henne med hjälp av tillskottet multicat istället. Då slipper jag levern helt och hållet.

På senare tid har hon visat större och större intresse för hankattens matskål som har innehållit en normal barfröra (kött+hjärta+lever+benmjöl) och slickat upp de sista små smulorna han har missat. Det har gått bra.

Provade idag att ge 20g normal barf + 30g bozita (morgonmålet), 10g barf + 20g bozita (mellanmål) och 10g barf + 40g bozita (kvällensmålet). Det har gått jättebra. Tidigare kräktes hon efter max halva målet (på totalt 30g).

Kör jag hennes "helbarf" äter hon 50g barf + 50g burkmat (annars slutar hon äta). Med andra ord kanske vi snart är där att jag kan göra samma röra till båda katterna.

Men kan det vara så att burkmaten blandat med barfen gör att hennes mage klarar av det bättre?

Den sista barfen jag gjorde i morse, höftade jag i 10% grovrivna morötter i också. Enbart som maguppfyllnad till bantarkatten. Det är ganska stora hopp med hur mycket mat han får på burkmaten och på barfen. Nästa röra är tänkt att vara utan grönsaker i. Men han har skrikit mindre nu än vid tidigare skiften, så det verkar ha fungerat som jag ville.

Är det de rårivna morötterna som gör att Stina klarar av levern, fortsätter jag gärna med morötter. Jag vill verkligen att det ska fungera!

Medarbetare på jack russel terrier

Annons:
Elcyion
5/2/10, 1:37 AM
#1

Ingen som har någon idé? Idag har hon fått 50g barf och 50g bozita blandat enligt följande:

Morgon: 25g barf + 15g bozita

Eftermiddag: 20g bozita

Kväll: 25g barf + 15g bozita

Verkar ha fungerat bra för hennes mage. Barfen hon får nu innehåller ca. 1 kg oxkross, ca. 90-100g ungnötslever, ca. 250g grishjärta, 120-130g grovrivna morötter + benmjöl.

Kommer inte ihåg exakta siffror på påsarna. Köper hem, fördelar i lagom påsar och fryser in. Sen tar jag bara en påse av varje sak och gör mat av.

Medarbetare på jack russel terrier

BARFmycat
5/21/10, 6:23 PM
#2

Jag tycker att det låter som att du hittat svaret själv. Det verkar ju fungera för henne när du blandar i morötterna, då tycker jag att det är bra om du fortsätter på den vägenGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Elcyion
5/21/10, 6:35 PM
#3

Men jag vill ju veta VARFÖR det blir så Tungan ute

Medarbetare på jack russel terrier

BARFmycat
5/21/10, 6:39 PM
#4

#3

Ja jag förstår det, men jag vet inte. Var glad att det fungerar istället!Tungan ute

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Elcyion
5/21/10, 7:05 PM
#5

Det är jag. Men lyckan blir inte fullkomlig Flört

Medarbetare på jack russel terrier

BARFmycat
5/21/10, 8:32 PM
#6

Nej jag vetTungan ute
Vi med AS vill gärna veta exakt hur något fungerar för att bli helt nöjda, men jag försöker vänja mig av vid det då det tenderar bli lite extremt ibland.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Elcyion
5/21/10, 8:49 PM
#7

Jag med, även om jag inte har full AS. Har bara vissa bitar av den = ingen diagnos.

Medarbetare på jack russel terrier

Upp till toppen
Annons: