Annons:
Etikett15-problematik
Läst 4542 ggr
BARFmycat
2010-04-26, 23:00

[K]KOLsvart bajs?!

Min 6 månaders kattunge sket just ut en bajs som likagärna kunde ha varit en kolbit, den var helt sotsvart och färgade av sig starkt, precis som han käkat upp en bläckpenna eller nåt, och så var den alldeles stenhård och kladdig på utsidan så den fastnade i långa fina pälsenRynkar på näsan

Jag har aldrig sett något liknande, och sitter nu och kliar mig i huvudet och undrar vad sjutton det var för något. Till och med vattnet jag tvättade honom med blev helt svart, som när man färgar hår.

Jag har en säck grillkol på balkongen, inte kan han väl ha ätit från den?Obestämd

Kan någon erinra sig om att ni har sett eller varit med om något liknande?!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
[Neko]
2010-04-27, 10:57

när jag har gett hundarna koltabletter när de varit risiga i magen får de kolsvart bajs, så han har säkert knaprat grillkol. knäppa kisse :P

Silvestris
2010-04-27, 15:18

Har katten ätit lever nyligen? Lever kan ge kolsvart skit. Blodrik föda öht kan ge svart avföring.

BARFmycat
2010-04-27, 18:59

Jaha, där ser man..Obestämd

Jo han hade ätit det en eller två dagar innan tror jag, men det var ju verkligen inte första gången han åt lever och de andra katterna har ju också ätit lever hundra gånger förr och jag har aldrig varit med om något liknande, och lever brukar ju ge lös avföring, den här var stenhård och jättekladdig utanpåFörvånad

Silvestris
2010-04-27, 19:08

Mycket järn ger lätt hård avföring, kan orsaka förstoppning. Det verkar således rimligt att han har ätit något blodrikt och således järnrikt och därmed fått svart och hård avföring.

BARFmycat
2010-04-27, 19:16

Men varför har han inte fått så alla andra gånger han ätit lever?

Silvestris
2010-04-27, 20:50

Jag vet inte. Har han ätit enligt ett annorlunda schema (kanske mer hjärta och lever än han brukar)? Tillfällig obalans i tarmen.

Annons:
BARFmycat
2010-04-27, 22:30

Nej, samma schema som de senaste 6 månaderna, ungefär samma som de senaste 2 åren. Så jag tror faktiskt att det beror på något annat…Obestämd

Aviendha
2010-05-01, 17:37

Eftersom han har käkat lever innan och även gått på samma schema så skulle jag drista mig till att skylla på kolet ^^ Jag vet en katt som en bekant hade när jag var liten som hade mani på just grillkol, han låg gärna och tuggade på bitarna om han fick tag på dem så de fick gömma allt sådant väl. Minns i dagsläget inte alls något gällande avföringen på den katten, bara kolgrejen som fastnat i minnet.

BARFmycat
2010-05-02, 01:52

38

Nej jag tror inte alls att det är levern.. Tror med på tesen om grillkol, han har så mycket andra knepiga saker för sig den där katten, i julas hade han värsta discobajset för där såg man julgransglittret..Tungan ute

LaSadie
2010-05-02, 19:22

#9 hahahaha, discobajs XD

BARFmycat
2010-05-02, 19:26

Hahaha jaa men det var ju det ju! xD

zickan
2010-05-05, 20:47

Haha.. låter som det är kolet om katten sket glitter efter julen.

Min hund har normal färgat, grönt, rött och kolsvart. Lite beroende på kosten han får. Gröna kommer ofta av tand tugg pinne han brukar få ibland, rött kommer ofta då min hund gärna tuggar hela morötter istället för hundben till och från. Svarta kommmer efter ett visst hundfoder vi kör ibland men även efter div lever.

Inte för att vara äklig, men det är lite faschinerande hur kan ibland kan gissa sig till vad hunden ätit med att bara blänga på bajset.. hehe

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

BARFmycat
2010-05-05, 21:14

Ja detta med bajs är en hel vetenskap, och ett mycket intressant ämne för BARF:areSkrattande

Annons:
zickan
2010-05-05, 21:57

#13 ja verkligen. Kom ju på mina kompisar ett par dagar senare. Någon hade matat hunden vid taco buffen.. *fniss*… vovve sket hel majs dagen efter.

BARFmycat
2010-05-05, 22:16

Det brukar människor också göra..Flört

zickan
2010-05-06, 13:43

#15 hehe… det tänker jag inte ta reda på ;-)

Upp till toppen
Annons: