Luktar BARF-bajs (katt)
Jag är lite ny på BARF och har lite funderingar, en av dom är:
Luktar BARF-bajs mer/mindre? Mest intressant för mig är katt, men kom gärna med inlägg på andra djur med ni som vill!

Nu har ju jag iller, men jag gissar att vissa saker gäller katt med :)
Bajsets utseende, konsistens och lukt varierar ju lite med vad de ätit. När man barfar ger jag ju generellt (iaf iller och katt) olika saker olika dagar. Det kan vara allt från olika djurslag till olika delar av djuren.
Men jag skulle nog väga att barfbajs är trevligare än torrfoderbajs, både syn och luktmässigt på iller iaf. Sen finns det ju dagar då man undrar om man gett dem radioaktivt avfall :P
Paulina

Luktar nada
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

#2 Detta kanske är en skitdum fråga, men jag är nyfiken; urinen då? Finns det någon märkbar skillnad på den fronten mellan torrfoderkatter och barfade katter?
Paulina

Luktar faktiskt mindre, men luktar ju fortfarande kattpiss.. Men det kommer man aldrig kunna komma ifrån, eftersom de koncentrerar sin urin då de ursprungligen är ökendjur.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

#4 Ja, den karaktäristiska lukten är ju som den är ;) Åh, intressant! Jag tänkte väl att även det måste påverkas en aning av kosten! Vet ju hur det påverkar oss människor bara :P
Paulina