Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 1878 ggr
NaimaG
2010-03-25 13:34

Ett stort tack till BARF I Fokus.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När vi hade köpt våran hund åt han enbart Pedigree torrfoder hos sin ägare vilket gjorde hans mage hjätte dålig och gasig men vi bytte sedan foder till Iams torrfoder i hopp om att han skulle må bättre av det. Resultatet blev fastare och mindre avföring och mindre gaser. Men så rasade han utan vidare i vikt, han gick från 45kg till 35kg på 1 månad och jag fick panik, trodde han var sjuk eller något.

Sedan fick jag höra om BARF föda för hundar och blev tipsad om denna sajt så för cirka 4 månader sedan började vi med BARF samtidigt som han också fick torrfoder och än idag fortsätter vi med en blandning utav BARF och torrfoder. Han väger nu 40kg så han är på god väg upp i hull igen och efter varje måltid rullar han alltid sig på mattan och gnider nosen mot den. Han är totalt nöjd med sin utfodring han får nu och allt är tack vare denna sida.

Vi vill ge en stor kram och stort tack till värden och medarbatre som starta denna sida. Utan BARF I Fokus hade jag aldrig vetat vad jag skulle ha gjort för min hund då jag aldrig hört talas om att en hund tappar vikt pga torrfoder.

BARF I Fokus blev hans räddning.

Annons:
BARFmycat
2010-03-25 14:48
#1

Vad kul att höra om en riktig solskenshistoria, grattis till en insikt som förmodligen räddade livet på din hund!Skrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

NaimaG
2010-03-25 14:55
#2

Tackar och jag har er att tack det för. Jag vet inte varför han gick så radikalt ner i vikt pga torrfoder men utan BARF hade han förmodligen inte stått här idag. Gissa om man kände sig som en usel ägare när han gick ner i vikt.

Upp till toppen
Annons: