Annons:
Etikett18-kommersiellt-foder
Läst 2549 ggr
Zabbio
3/17/10, 10:13 PM

''otjänligt för människor''

Funderade lite på vad det kan tänkas vara i Bravos oxburgare. Inte ser det ut att vara filéer iaf :P

Jag gissar vilt på att det är allt sådant människor helst undviker; köttslamsor, brosk, lite senor osv. Hur kan det annars vara så billigt?

Kom lite att tänka på det som stod i artikeln om vad som finns i djurfoder, att det är just det som är otjänligt för människor. Men är inte det bra, egentligen? Alltså inte om det är skämt eller sjukt kött, men att det är mycket ''äckliga'' bitar som brosk osv? För det är väl en hel del av vad djuren bör äta?

Eller? :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Silvestris
3/17/10, 10:23 PM
#1

Det är humankvalité på köttet, det är bara inte tillräckligt "fint" för att människor ska vilja äta det. Det kan vara maskinurbenat kött, seniga köttbitar, lunga osv. Det är alltså inte otjänligt kött, bara "äckligt" kött.Flört

Som ett exempel på "äckel" är muskelputs (köttbitarna man får över när man putsar fram fina filéer, ryggbiffar osv.), lunga, strupe, lever, hjärta och njure. Detta finner man i Klass oxkross. I Klass köttmix har du dessutom vom.

Zabbio
3/17/10, 11:08 PM
#2

Ah, har ju inte lt orden någonstans utan skrev vad jag gissade/tänkte.. men ''äckligt'' är ju i princip vad jag menade :)

Dvs ok hygienisk kvalitet men inte de delar vi vill ha. Och de är väl bara bra för djurn så de får mer allsidigt? :)

(bleh..mina händer luktar lever..jag avskyr den lukten.. ><)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

BARFmycat
3/18/10, 5:13 PM
#3

#2

Diskmedel, sen plasthandskarFlört

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: