Annons:
Etikett16-undersökningar
Läst 2814 ggr
AnneN
2009-11-18, 14:25

Veckans Fråga: Vad föredrar ditt djur för kött?

Ja som rubriken avslöjar så är jag nyfiken på vad ditt/dina djur föredrar för kött.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
2009-11-18, 14:26

Jag svarade annat, min hund är lika glad i allt hon får så jag märker ingen skillnad oavsett vilket köttslag hon får smaka.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vattnadal
2009-11-18, 15:48

Just nu har vi en väldigt högdräktig tik som vägrar äta. Vi råfjäskar med allt vi kan tänka oss. Iförrgår föredrog hon fäskkött, så jag köpte hem en hel del fläsk med lite ben i. Idag vägrar hon fläskköttet. När vi gick förbi hönsgården nyss sa hon att nu vill hon ha fågel, så jag har tinat en kyckling. Hoppas den duger, fast den är både död, plockad och urtagen…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2009-11-18, 15:48

Hunden är nog lika förtjust i alla sorter, svårt att veta vilken han skulle gå på först om han hade alla sorter att välja på Glad Kanske vilt skulle dra mest, jag vet inte.

Ena katten är ungefär likadan, sugen på allt. Den andra katten vill knappt ha något alls, förutom kyckling. Färser brukar locka också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

JossanH
2009-11-19, 13:56

Mina illrar äter endast kyckling.

Min katt älskar kyckling och möss :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
2009-11-19, 15:43

Kykling är favoriten men kalkon, anka och gris försvinner utan alltför mycket problem numera. Dom kinkar lite mer med kanin och nöt. Hela bytesdjur vet jag inte riktigt hur det står till med, dom får det alldeles för sällan men jag vet att några käkar möss och några äter dagsgamla kyklingar.

Aviendha
2009-11-23, 09:48

Annat: Kycklinghjärtan går ju ner fort hos ena illern, men mycket annat än kyckling har hon inte fattat är mat än :S

Men möss, det får man passa sig när man ger, man håller nästan på att förlora handen så ivriga som de är. De skulle mer än gärna leva konstant på möss om de själva fick välja :P

Annons:
Musiken
2009-11-28, 00:44

Mina illrar foredrar dagsgamla kycklingar, moss och kanin :) Palsen, fjadrarna och huvudena verkar vara mumsigaste bitarna Foten i munnen

[Saiva]
2009-12-02, 22:46

Katterna gillar nöt allra mest, men kyckling går ner lätt det med! :o)

Dorkiis
2009-12-03, 10:51

mina katter älskar kyckling!

Silvestris
2009-12-03, 12:00

Fläsk går alltid hem här.

Punkten
2010-03-11, 15:04

Våra är väldigt förtjusta i allt som kommer ifrån kyckling. Hjärta är favoritgodiset :) sen går dagsgamla kycklingar ner snabbt.

Nu har vi inte haft möss på ett tag, är en bit att åka, men innan dess var nog möss en riktig favvis :)

[Neko]
2010-03-11, 16:07

Det bästa Jamaal fått är hjortben, då var han i himelriket! Skrattande Ikväll ska han få ren för första gången, får se hur det smakar

Elcyion
2010-03-11, 17:52

Min hankatt äter allt med samma förtjusning. Har inte hittat något som är bättre än det andra.

Honkatten kräver variation. Men inte för mycket. För då måste hon ju prova äckliga saker så som kyckling… Hon skulle föredra att bara få äta torrfoder. Det ända hon inte får idag.

Medarbetare på jack russel terrier

Annons:
TheMe
2010-03-12, 12:33

Hunden älskar nötfärs och det enda som katten hitintills gått med på att smaka är kycklingfilé. BARF:ar ingen av dem på heltid utan ger bara rått kött då och då.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

[Neko]
2010-03-12, 19:15

Ren var YUM YUM! Så yummigt att man inte ville ha kycklinglåret som det också var tänkt att han skulle äta tills kvällsmat, så det fick vänta till frukosten.

BARFmycat
2010-03-12, 22:28

Mina älskar ju ALL mat, men det enda som de har morrat när de äter är kyckling, det tog ett halvår innan de slutade morra när de åt detSkrattande

Och möss eller råttor morrar de fortfarande ibland när de äter.

Lillkatten älskar lever, men även möss är favvis. resten är sådär, men det går ju ner.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

[Neko]
2010-03-13, 10:36

#16 Hur lyckades du få dem att äta möss? Jag fick hela kaniner utav en jobbarkompis som har kaninuppfödning, men ingen utav mina hundar förstod vad de skulle göra med dem. jag blev rätt besviken på dem måste jag erkänna :/

BARFmycat
2010-03-13, 12:13

Det är just det som är grejjen, de fattar inte vad de ska göra med dem. Mina lekte med dem en halvtimme första gången, sen tittade de dem på mig och ba "Jaha, nu då?". Du fick jag klippa isär dom och visa att det faktiskt var mat inuti, och då vart det fart!

Lillkissen lyckades nog bita hål på en av en ren slump, han lekte med en 20 minuter sen åt han upp den. Då vart jag förvånad över att han själv fattat att det var kött inutiTungan ute

Så visa att det faktiskt finns mat inuti, så fattar de nog!

[Neko]
2010-03-13, 12:20

#18 Jag får göra det nästa gång jag får tag på helt byte. Just då hade jag ingen lust att göra det, och då barfade jag dem inte heller så jag tyckte mest att de fick skylla sig själva. Jag slängde ut dem i skogen så rävarna fick ett skrovmål :P

BARFmycat
2010-03-13, 12:31

Haha okej. Ja, så gör man i alla =P

Annons:
Upp till toppen
Annons: