(H) Kräsen hund
Vad gör man med en kräsen hund? Är rädd att hon inte får i sig tillräckligt. Grönsaksröra vill hon inte ha, inte ens med ägg och leverpastej i, Just nu äter hon köttben av oxe och kycklingvingar/kycklingklubbor. Det är en aktiv hund och behöver hullas upp lite grann, har smygit åt henne smör med leverpastej emellanåt för att hon ska få tillräckligt med fett. Ska köpa hem klass färskfoder och se om det funkar, så kanske man kan köra färdigt färskfoder som bas och köttben som utfyllnad. Skulle så gärna vilja hel-BARFA henne, men vet inte hur jag ska få henne att äta ordentligt av ALLT. Kycklinglever går hem oxå, men det kan man ju inte ge varje dag. Finns det något man kan ge som är aptitstimulerande?
"En stund i taget - här & nu"

Jag är en riktig nybörjare på barf men har en del erfarenhet av kräsna hundar och jag skulle nog testa att göra övergången i hennes tempo.
Äter hon kanske torrfoder nu? Då kan hon få det också men att du ger smakprover av olika råa kötter och inälvor. Jag ska snart börja barfa med min lilla tjej och hon rör knappt rå kyckling speciellt inte inälvorna men med rätt tackling av problemet och att inte tvinga har funkat på henne tidigare.
När du sen märker att hon accepterar det mer och mer så kan du ju börja utesluta torrfodret och då kan man ju köra utväntnings metoden. En hund svälter sig inte om den blir erbjuden mat men att testa funkar ju ofta…
Men som sagt ta detta med en nypa salt har ingen koll på barf utan matvägrande hundar.

Har du testat Klass Köttkross o Nordic lax? Inga tillsatser, bara rent kött, Klass har även vom, brukar inte hundar rata. Ge laxolja istället för smör.
Alla anser inte att hundar behöver grönsaker, massvis av läsning:
http://www.rathunters.dinstudio.se/news_1.html gå till hundmat.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Torrfoder äter hon dåligt av, jag har det stående framme så hon pillar i sig lite då och då, morgon och kväll får hon antingen kycklingvingar eller kycklinglår, eller annat kött eller köttben, eller klasskorv om jag har det hemma eller kycklinglever, ska höra med butikerna runt om här om det finns möjlighet att ta in mer inälvsmat. Ska även köpa hem mer klasskorvar att ha, för det gillar hon likaså den råa födan, helst om jag sitter hos henne när hon äter av nån konstig anledning?
Tack för tipsen, ska läsa på mer!!!!
"En stund i taget - här & nu"