Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 3075 ggr
willowpysen
12/8/09, 9:43 AM

att börja BARF:a sin hund, hur gör jag??

Hej! Jag är helt ny här på BARF.ifokus, har tagit hem en blandrastik bordercollie/schäfer omplacering hon är 2,5 år och lite kinkig med maten. Just nu äter hon ebafarmens färskfoder till frukost och Arion torrfoder+lite färskfoder som "topping" till kvällsmat. Funderar på att gå över till BARF, men hur gör jag? Hur vet man att man ger rätt mängd? Nu på morgonen fick hon oxkött med inbyggda fettslamsor och ben (typ sånt kött man kokar soppa på) och torrfoder vid sidan om som hon inte rörde. Hon behöver gärna lägga på hullet lite för hon är ganska smal, men hur gör man för att få hunden att äta tillräckligt? Väger ni maten så man vet hur mycket de får i sig? Hur ofta ska man ge frukt/grönsaker? och i vilken mängd? Finns ngn bok i ämnet? Behövs några tillägg som oljor, andra vitaminer el. likn? och till alla ni som BARF:ar era hundar, blir det dyrare än ett kvalitets-torrfoder?

Mvh/Hanna o Willma

"En stund i taget - här & nu"

Annons:
Sugiyama
12/8/09, 12:39 PM
#1

Jag har svarat på dina frågor i BARF-recept tråden. Har du något annat du undrar över så är det bara att fråga på. Det här med grönsaker och frukt råder det olika skolor om. Jag ger inte mixade grönsaker alls utan den ena hunden får grönsaker i bitar som utfyllnad då hon inte blir mätt annars.

Upp till toppen
Annons: