Annons:
Etikett11-fodra-dräktiga-växande-djur
Läst 2453 ggr
usagi
2009-10-01 20:04

[K] Mina småbäbisar!!!

Jo, nu har jag en liten fråga som jag hoppas att någon kan svara på. Jag och min syster räddade ett antal skyggisar i Limhamn för ca 1 månad sedan, och då även 2 små på ungefär 7-8 veckor trodde veterinären, jag gav dom KMR modersmjölksersättning och Royal C babycat mjukmat, Då denna mjukmat kostar 59 kr för 4 stycken små burkar undrar jag om det finns någon annan? Är det för tidigt att börja med mjaus? Och hur ska jag gå till väga för det? Har nu bestämt mej att dom ej ska få något torrfoder för jag har gått över till mjukmat och barf. Dom har nu även börjat bli ganska dåliga i magen, men dricker äter och busar som dom ska. Kan det vara spannmål som gör dom så? Jättetacksam för svar Glad

Annons:
Heffipeffi
2009-10-25 20:10
#1

Du kan börja ge dem Mjau, det går bra.Tror säkert att den är minst lika bra som RC:s mjukmat.

MaalinF
2009-10-27 08:47
#2

#1 Det är faktum till och med så att Mjau är bättre än RC's mjukmat.


 

 

JossanH
2009-10-27 11:16
#3

Jag tog in 4 skyggisar på ca 8 veckor. De hade kvar sin mamma som de diade på men började genast äta båda Mjau och RC kitten som var det jag hade hemma och gav till smala mamman.

Ang "finfoder" vs Mjau:
Jag och en vän hamnade i en diskussion med en foder försäljare (iams foder) ang vilket foder som var bäst om man ser till näringsinnehållet utav mjau och iams. Han hade tydligt missuppfattat (eller fått en dålig upplärning) hela grejen med Mjau och trodde på fullaste allvar att det endast var 4% kött i det pga att det stod 4% kyckling om det var kycklingsmak…
Där överbevisade vi honom.
Inte nog med det så stod han helt fast vid att det inte var några biprodukter utan endast kött i Iams blötmat.. Vilket innehållsförteckningen kunde motbevisa direkt..
Stackars den killen :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

usagi
2009-10-27 12:19
#4

hehe inte lätt :) dom äter mjau blötmat nu… och barf.. Det går allt bättre med barfen, min ena katt Albin älskar det Skrattande Så nu äter alla mina 5 katter mjau och barf… *hurra*

JossanH
2009-10-27 12:27
#5

#4 Jag har ju en av kattungarna kvar då mamman tyvärr blev akut sjuk och fick avlivas. Han är också helt galen i barf! Att lägga något på diskbänken för att tina är bara att glömma, han hämtar glatt kycklingvingar som är stelfrusna :)
Men det allra bästa är de gånger vi köpt frysta ormmats möss, då mina illrar endast staplar mössen på hög och vill inte äta, så får katten dom. Och det är rena rama kinderöverraskningen med överraskning, leksak och mat i ett :) Han älskar att slänga runt på dom och sedan äter han upp allt. lämnar inte en smula!

Sajtvärd på Iller.ifokus

usagi
2009-10-27 12:34
#6

hehe, Mina katter är innekatter (bor i hus vid en 90 väg) i förra veckan när jag skulle gå ut i köket och göra kaffe ser jag pyret leka med en levande mus Tungan ute Jag tycker det ser läskigt ut när musen kämpar för sitt liv så jag stängde in mej på kontoret… 2 timmar senare när mannen kom hem så var musen fortfarande vid liv och inte en skråma… (pyret hade tröttnat) Så vi fångade musen och släppte den på åkern… Han kunde jue dödat den och ätit  den… Skrattande

Annons:
JossanH
2009-10-27 12:46
#7

#6 vad skönt för lille musen :) Min har bara fått ge sig på döda möss och de är uppskattade… men å andra sidan så försöker han leka med kycklingvingarna han får också :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

usagi
2009-10-27 12:49
#8

#7 nu tänkte jag fråga, vet du något om grisknorrar? Kan man ge det till katt? Min far gav mej ett kilo typ Tungan ute Jag vill då inte äta dom….

JossanH
2009-10-27 14:06
#9

#8 Det har jag ingen aning om, Känns som att det inte kan finnas mycket nyttigt på en liten knorr, mest skinn och ben. Kanske mer lämpat som tuggodis till hund?

Sajtvärd på Iller.ifokus

usagi
2009-10-27 14:10
#10

#9 okej då får jag leta upp någon med hund Tungan ute eller koka soppa till pappa Flört

Upp till toppen
Annons: