Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 2459 ggr
sarae
10/18/09, 3:07 PM

Äntligen kaniner!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag fått tag på kaniner till mina illrar! Och det bara 2 mil härifrån, plus att jag regelbundet kan få köpa där. Killen ajg köpte av levererar tydligen till Parken zoo..

eftersom detta är ett barf forum, känner jag att jag vågar mig på att lägga upp lite morbida bilder på illrarnas möte med de 10 frysta kaninerna.

Men känsliga personer (elelr kaninägare) bör kanske sluta läsa här.

Annons:
sarae
10/18/09, 3:08 PM
sarae
10/18/09, 3:08 PM
nintendo
10/18/09, 11:18 PM
#3

Jag hade ingen aning om att man kunde utfodra illrar så. Lite äckligt ser det allt ut men samtidigt så ser jag ingen vits med att stycka djuret när illrarna kan göra det själva.

Man lär sig något nytt varje dag.

sarae
10/18/09, 11:47 PM
#4

#3 haha jodå här styckas allt kaninerna.. även om de säkert skulle kunna äta det mesta om de fick den hel. Men det blir dels för mkt mat på en gång, och dels alldeles för mkt päls och slaffs.

De fick sniffa på dem fytsta igår som lite miljöberikning.

Ikväll har jag styckat 3 stycken…. suck vilket jobb :sg

usagi
10/19/09, 3:27 PM
#5

Har själv tre kaniner men skulle jag komma över att köpa foderkaniner till mina katter hade jag gjort det. Själv så äter jag inte kanin, men katterna hade säkert gjort Tungan ute

JossanH
10/20/09, 7:36 PM
#6

Skulle nog ha svårt att ge mina hela kaniner… Och ännu svårare att stycka dom själv… :S Usch har lite svårt med mössen..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
sarae
10/20/09, 8:15 PM
#7

#6 man vänjer sig…. hoppas jag :s Nej, hela kaniner skulle jag själv inte ge. Men det hade varit betydligt smidgare, och trevligare än att flå och stycka dem.. inte precis min favoritsyssla :s

JossanH
10/20/09, 10:46 PM
#8

#7 riva av pälsen, nej, det skulle bara inte gå! Tycker det är äckligt när muspälsen korvar till sig och då slipper jag ändå ta i den! Sen så har ju jag faktiskt 2 kaniner hemma hos mina föräldrar också… Lite svårare då,…

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
10/20/09, 11:06 PM
#9

#8 märkligt hur mycket man kan vänja sig till ;) vet när jag attackerade mitt första kycklingskrov för några år sedan.. trodde jag skulle avlida….

Ceciliaolucifer
10/22/09, 8:32 PM
#10

Styckar du kaninen med päls och allt? eller flår du den först?
Hur gamla är kaninerna?

sarae
10/22/09, 11:40 PM
#11

#10 det är vuxna kaniner såvitt jag kan se. Och jag flår dem, och styckar dem sen, men blandar ibland i lite päls, gärna med hud, så att de får i sig fibrer.

Upp till toppen
Annons: