Annons:
Etikett02-hund
Läst 1084 ggr
Leifsdotra
8/12/15, 2:30 PM

Ska börja barfa - vill veta hur!

Hej! Helt ny medlem, så ja hoppas det här blir rätt nu:-)

Jag har två hundar, en äldre kastrerad matglad kille och en 4-årig matstrulig tik. Hon äter dock alltid bra när de får köttputs i maten. Det i kombination med att BARF är det naturliga och att jag snart kommer att få bra möjligheter att ge sån föda gör att det börjar bli läge att gå över. Jag kommer att få ta det jag vill från ett gårdsslakteri med inriktning kanin, får och ev gris. möjligen älg under jaktsäsong. Jag har förstått att mängden mat blir individuell utifrån hundens ras, ålder osv. Men generellt - äldre överviktig och kastrerad mellanstor hund (typ labrador) och stor tik (typ leonberger) - hur mycket ska de ha? Sammansättning ben-kött-inälvor? Ger ni från ett djurslag i taget, eller blandat? Vad måste jag ge i övrigt/som komplement? Tips på bra kvarn?

Annons:
vallhund
8/14/15, 10:13 AM
#1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Leifsdotra
8/20/15, 1:20 PM
#2

Toppen, ska läsa på👍

moonlights
8/20/15, 3:46 PM
#3

Du kan även gå med i fb-gruppen "barf och färskoder till hund och katt", där kan man få väldigt mkt tips. De släpper in nya medlemmar varje månadsskifte, så det är ju ganska snart. Här är länken till gruppen (vet inte om den fungerar): https://www.facebook.com/groups/502224289789383/?fref=ts

Leifsdotra
8/24/15, 8:46 AM
#4

Tack, jag har skickat förfrågan till facebookgruppen🙂 

Jag tänkte inte ge den äldre hunden så mycket ben, dels för att inte riskera tandhälsa och dels för att han aldrig varit så intresserad av ben. Risken om jag räknar med ben i hans kostberäkning är att tiken ändå tar hans ben… Behöver jag komplettera med annat istället? Om det blir mest slaktavfall från en art under en lång period, tex bara lamm i 1-2 månader, behöver jag komplettera med annat då också?

Upp till toppen
Annons: