Annons:
Etikett02-hund
Läst 2459 ggr
Praefatio
2013-12-06, 22:26

Kalkonfot! (bild)

Ville dela med mig av dagens nyhet: kalkonfot. Hade hundar kunnat gråta av lycka, så hade Jascha gjort det idag. Det var tydligt att han aldrig har smakat någon så gott i hela sitt långa liv…

Annons:
aleexx
2013-12-10, 20:47

Haha önskar min hund kunde vara sån. Han är fett kräsen och är van att få revben eller nackkotor att gnaga på, så det första han gjorde när jag gav honom en kalkonfot för första gången var att släppa den på marken och rynka på nosen. Där fick den ligga i säkert 5-10 minuter innan han insåg att han inte skulle få något annat och till sist tuggade i sig den.

Praefatio
2013-12-11, 17:17

Haha! Jascha höll på att kissa på sig av glädje över foten. Han kände lukten, kom springandes och hoppade runt på stället tills han fick den, så gör han aldrig annars.

Men ibland behöver de ju lite tid. Jascha fick ett lammöra dagen därpå och det tog han, lade på golvet och nosade förtjust på men åt inte. Eftersom jag lärt mig hur han fungerar vid det här laget fick örat ligga och någon timme därpå åt han upp det med god aptit. I hans fall tror jag att det handlar om att han hellre äter sånt som är rumstempererat än sånt som är kylskåpskallt :) Kanske är det samma för din hund med vissa saker?

Revben och nackkotor är fina grejer här hemma med! Det jag gillade med kalkonfoten var att den gick att tugga på läääänge. Han låg och kämpade med den i åtminstone en timme, precis som han gör med kotorna. Kycklingvingar t.ex. äter han upp på någon minut.

Upp till toppen
Annons: