Kyckling.
Har länge hört att man inte ska ge kyckling med ben till katter pga att benen kan ge vassa flisor som kan skada tarmarna. Men här är det många som säger att man kan ge katter kyckling vingar.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Man kan ge råa ben, det är om det på något vis är tillagat som man absolut inte ska ge det till sina djur.

Vad är det för skillnad på benen om dom är tillagade eller inte?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#2 De spricker lättare (de har ingen elasticitet kvar) och kan därför skada ditt djur, råa ben spricker alltså inte på samma vis. :)

Dessutom är kycklingar slaktade i späd ålder då benen fortfarande mest är brosk.
Tillagning förändrar benets struktur, vilket gör att de lättare bryts av till spetsiga vassa delar. Gäller alla ben.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

#3 och #4 Tack :) då förstår jag.
Var hittar man råa kycklingvingar, hjärta och kanske lever?
Kan man förresten köpa vingar separat? eller måste man köpa hela fågeln?
Det går att hitta i de flesta välsorterade mataffärer. Kyckling- vingar, hjärta och lever säljs i separata förpackningar i disken där de förvarar färsk kyckling.
Om din katt inte är van att äta kycklingvingar så kan ett tipps vara att du bankar sönder benen första gången samt skär upp flikar i köttet. Det fick jag göra för att få mina katter att äte de första tre gångerna. Du krossar dem mindre för varje gång till att de äter dem.

#6 Tack ska försöka kolla lite bättre nästa gång jag handlar.
#7 Tack för tipset :)

Kycklingvingar finns ofta frysta i frysdisken.

#9 Tack :) kollade när jag var och handlade idag men dom var tyvärr slut.
Hittade kycklinglever i frysdisken som jag har tinat och som verkade uppskattat av min ena katt (hon andra är inte hemma för stunden) hur mycket lever vågar man ge i veckan?
Hittade överhuvudtaget inte några kyckling hjärtan 🤔 varken i frysdisken eller bland köttet. Är det jag som letat dåligt eller var brukar det finnas?

Om man helbarfar så ska den totala kosten bestå av ca 5-7% lever dvs inte någon jättestor mängd. Lever innehåller mycket A-vitamin och det är därför man ger det. Samtidigt så är A-vitamin giftigt i större doser så man bör vara försiktig och inte ge för mycket.
På den ICA som jag handlar hos är det också slut rätt så ofta. Men ge inte upp, titta i alla affärer som du råkar handla i, tillslut så hittar du hjärtan o vingar.

#11 Tack målet är ju att börja hel barfa båda tyvärr har jag inte fått några vettiga svar i min andra tråd.
#12 Så hjärtan ska finnas i frysdisken med?
Jag har endast hittat färskt hjärta men det är säkert olika beroende på vart du handlar. Titta i båda diskarna.

Willys har ofta bra sortiment, likaså PrisXtra, speciellt om de är situerade i områden med mycket nysvenskar, då kan man hitta en massa roliga får o lammdetaljer. Mindre privata affärer i liknande områden styckar ofta själva o där kan man hitta mycket bra grejer till väldigt låga priser. Min erfarenhet sträcker sig dock bara till hund.

citygross har både kyckling och grishjärta i stort sätt alltid. Willys har ofta kyckling hjärta-lever-mage i separata 450g's förpackningar för 19:95 bland deras kyckling.
-

Tack :) Alla då får jag ta mej en sväng till willys nästa gång jag handlar och hoppas att jag hittar där
Alla butiker som har Kronfågels sortiment kan ta in dessa 450-gramsförpackninagr med lever, hjärta eller muskelmage.