Annons:
Etikett03-katt
Läst 2378 ggr
wandullan
2013-11-07 13:42

(K) Ang ben

Jag är helt ny på sidan men har länge funderat på att BARFa mina djur. Jag har 4 ragdoll som är enbart innekatter.

Idag var jag och handlade och jag börjar med en röra som jag har malt ihop till en röra av griskött, ungnötslever, kycklinghjärta och blandat i några äggulor och lite ångkokta strimlade morötter. Jag har läst på om hur mycket % av varje så det har jag koll på men sen fick jag inte tag på benmjöl så därför undrar jag kan man mixa kycklingvingar och blanda i det? Benen blev helt krossade men dom känns vassa! :(  Nu vågade jag inte blanda ner röran som blev av kycklingvingarna men skulle vara tacksam om nån kunde berätta om det är nåt jag vågar ge dom :)

Hälsn. Annette

SE*Wandullan´s

Hemsida: http://wandullan.com

Annons:
VildaVittra
2013-11-08 01:25
#1

Ge vingarna hela, mina kissar tuggar till och med i sig lårbenen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Katti
2013-11-08 08:43
#2

Jag håller med #1, låt kissarna få hela vingar! En av de stora fördelarna med BARF är ju att djuren får äta på ett naturligt sätt och därmed får både naturligt sunda tänder och aktivering!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

wandullan
2013-11-08 10:26
#3

Skulle mer än gärna ge dom hela vingar och det har jag även provat men tyvärr så äter dom inte 😕 Det var därför som jag undrade om man kunde hacka dom i en mixer eller om benbitarna kunde bli för vassa och farliga då? 🤔

SE*Wandullan´s

Hemsida: http://wandullan.com

vallhund
2013-11-08 12:28
#4

Råa kycklingvingar består av brosk.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Heffipeffi
2013-11-10 13:34
#5

Inte ett svar på din fråga, en ett tips är att hamra sänder vingen, med en hammare och sen klippa upp den lite, så katten lättare kommer åt köttet.

Minrex
2013-11-11 11:01
#6

Jag har gjort som heffiepeffie föreslår. Klipper upp vingarna i bitar och delar upp benen så att katterna inte ska sätts för stora benbitar i halsen. Jag började med barf till mina katter i slutet på sommaren. Och det är än så länge bara en av mina honor som jag kan ge en hel vinge till. De andra två vuxna klipper jag upp benen i men har nu börjat att låta det hänga ihop i en del för att kunna övergå till hela vingar. Har två kattungar på 7 mån som får på samma sätt. Men i början mixade jag ihop de med annan köttröra. Jag är hemma när de äter så håller jag koll på de samtidigt. De lämnar de benbitar de inte vill ha o de tar jag bort innan jag går till jobbet. Så slipper man oroa sig för att de ska sätta ngt i halsen när man inte är hemma ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: