Den här tiden på året
Ja, den här tiden på året är ju toppen för den som BARFar. Och jag har ju sedan i somras börjat halvBARFa, först bara någon måltid då och då och nu nästan bara BARF, och färskfodret blir bara använt någon gång då och då. Så…
Älgjakt! Sambon kommer hem med: Kind, hjärta, lever, lungor/strupe, ben med klöv.
Slakten har dragit igång! Fick karva av köttet på hela huvudet på tjuren, testiklar, lunga/strupe, hjärta, mjälte, njure. Mer slakt väntas i veckan.
Snart blir det styckning av både älg och ko, då kommer frysen fullas ännu mer ;P Måste nog köpa ytterligare en frys, min 500L verkar inte räcka =S
Medarbetare på westernridning.ifokus

Ja så var det ju det här igen, hur räknar man testikel? Är det bara något godis, eller är det nyttigt på något sätt och vad räknas det som?

Ingen som vet?

Jag tror att testiklar innehåller mycket Taurin men jag är inte säker.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.

Okej, men det här är till hund, så det spelar mindre roll med taurin ;P

Glöm inte bort hjärnan, den är näringsrik.
Mina hundar hade nog föredragit att få karva bort på huvudet själva. 😛
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

#5 Hade inte möjlighet att ta hem huvudet helt. Och jag tycker nog det är lite äckligt att hantera. En sak om jag hade haft med mig hunden, eller att slakten hade ägt rum här hemma. Då hade han fått karva bäst han velat ute i ladan ;P
Tänkte på hjärnan men det blev så mycket och sent på kvällen så jag kände att jag inte orkade ställa mig och såga upp för den. Får väl ta det nästa vecka kanske då.
Har du koll på det här med testiklarna? Hur man räknar dom?

#6 Jag skulle räkna det till kött, det är ju inget organ som utsöndrar/lagrar näringsämnen som det skulle kunna bli för mycket av.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

#7 Okej ;P