Musch "köttbullar" till katt?
Jag fick nyligen en provpåse musch "köttbullar" (neongrön påse). Jag tänker snart låta vovven smaka på dem :) Men jag undrar om även katter/kattungar kan äta dem emellan? Har någon erfarenhet? Kattungarna kommer och vara på halv Barf o blötmat (mjau, natures menu o whiskas) Endast whiskas innehåller spanmål dom två andra är rent kött. :) Torrfoder finns på menyn, men jag vet inte hur mycket ännu..

Jag har mailat Musch och bett om en mer komplett näringsanalys (för bla taurin) och även fördelning av muskelkött, ben, lever, hjärta etc
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Har undrat samma sak så följer tråden. Hade 2 påsar hemma som katterna fick att dryga ut sin andra barf med men i längden så är det ändå tuggandet man vill åt och det funkar inte med köttbullarna. Skulle vara skönt iaf att ha något att ta till när stressiga perioder kommer och jag inte hinner göra barf.

"Hej Sarah Någon speciell näringsanalys har jag tyvärr inte. Taurin finns naturligt i köttet, Taurinet tillsätts i t ex torrfoder då det bryts ned vid extruderingen, därav så måste det tillsättas efterhand. Det finns kunder som använder våra produkter men de tillsätter då lite mer rött kött, kycklingorganmix och kanske lite mer benmjöl! I kycklingorganmixen är fördelningen 40% lever, 40% muskelmage och 20% hjärta. Med Vänlig Hälsning Robert Åkerlind" Så vi lever fortfarande i ovisshet

förlåt att jag halkar in här lite efter, men betyder det att det inte är något att ha? har också fått mej en provpåse mush :p

Det är ju en fullvärdig måltid till hund, jag fodrar med det
Men om det är komplett sammansatt även för katt är osäkert

Kanske som ett litet mellan mål om missarna tycker om det :) eller som #2 skriver för att dryga ut :)
Jag har bestämt mig för att det får duga att dryga ut med när/om det krisar. Anser att det är ett bättre alternativ än torrfoder.
Har en väninna som planerar öppna eget med barf för just katter. Hör av mig när/om de kör igång! De kommer nämligen att köra ut och även frystorka för att kunna ha med sig barf vid utställningar osv!