Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1771 ggr
FBGKimpan
8/28/13, 11:59 PM

Hjälp! Får hem valp snart och foder frågor!

Hejsan.

Jag har försökt leta svar själv men det är sjukt svårt att hitta "up to date" info (dvs, som är ifrån några veckor sedan) eller svar på min exakta fråga.

Jag och min sambo har just nu 3 kattar och ska få hem en valp.

Katterna får just nu Royal Canin torrfoder.

Vi vill gärna BARF men min flickvän vill inte köra "riktig BARF" utan vi har hört att det finns typ "blöt foder barf" typ? Att det är ner malet som är lättare att servera?

Anledning: Min sambo är veg. och har svårt att hantera rått kött. Hade inte varit några problem ifall jag skulle vara hemma exakt alltid men nu har jag ett jobb och hunden kan inte vänta på mat. Då får vi hitta en annan lösning.

Så våra frågor:

1) Finns det ner malet BARF i typ "korvar" så att säga som är lättare att servera för en veg.?

2) Kan våra katter också äta av samma BARF? Eller är det speciell katt BARF?

3) Vad kostar en BARF per 1kg?

4) Vad tror ni 3 katter samt 1 schäfer tik på 30-35kg skulle äta per månad? Omkring 1000kr?

Uppskattar verkligen hjälp.

Annons:
SuperLimm
8/29/13, 7:34 AM
#1

Det finns färskfoder som man kan ge till hund. Man kan ge det till katt också MEN det måste kompletteras med framförallt hjärta. Hundar och katter har inte riktigt samma behov. Det finns även korvar att använda vid BARF. Much har tex många olika sorter men de är inte helfoder. Vom og Hundemat har korvar som är helfoder, det finns även många andra sorter färskfoder men endel innehåller spannmål och annat.

Vad det kostar beror ju helt på vad man väljer att köpa. Köper man tex mycket kött när det är billigt kommer man undan billigare.

Mvh Linn

Sugar Mist
8/30/13, 5:09 PM
#2

Bara förskfoder för en schäfer på 30-40 skulle gå på ca 8-900 om jag inte minns fel.

-

thilda-
8/31/13, 10:53 AM
#3

Vom og hundemat

Heffipeffi
9/5/13, 1:50 PM
#4

Vom og Hundemat är ett färskfoder som är så likt barf man kan komma. Vom og Hundemat är ett helfoder som innehåller allt hunden behöver.  En schäfer beroende på storlek och aktivitet äter ca 1kg/dag. Vom og Hundemat kostar ca 35-40 kr kg om du köper halvkiloskornar. Det finns även femkiloskorvar, som är billigare. Du kan ge katten Vom og Hundemat, men ge även hjärta, gärna från gris några gånger i veckan. Katter behöver mer taurin än hundar, och taurin finns i stor mängd i grishjärta.

Upp till toppen
Annons: