Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1594 ggr
Graden91
8/7/13, 9:24 AM

Ny här och har lite funderingar .

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte börja ge mina katter Barf, är kanin bra för katter ? och vad sparar man på en slaktad kanin?

Har även 2 hundar chihuahua och collie, vad kan man ge dom på en kanin kan dom äta allt eller är nått farligt?

Kan tänka mig att katterna inte har nått problem med att äta rått kött, men hur vänjer man hundarna? nån liten bit i matskålen med fodret?

Normalt brukar hundarna äta eukanuba, kan man sluta med de eller bör man ge ca 50/50 torrfoder och kött?

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Annons:
Graden91
8/7/13, 9:25 AM
#1

(Katterna går in och ut som dom vill och äter självklart möss och smådjur ute.)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Sugar Mist
8/11/13, 9:41 AM
#2

Jag gav min misse(Som jag numer befarar ha dött…) kaninlår och filéer ifrån kaninen, då alla inälvor tog slut så fort hos hundarna. 

Katter och hundar i vilt tillstånd fångar och äter kaniner, så det ända som kanske är olämpligt att ge är huden och pälsen ;) 

Jag sparar allt på en slaktad kanin förutom huvudet, huden och pälsen.

-

Heffipeffi
8/11/13, 4:50 PM
#3

Det brukar i allmänhet vara svårare, men inte omöjligt, att lägga över katterna på BARF än hundar. Du kan ge katten kanin, men inte enbart. Kaniner innehåller väldigt lite taurin, ngt som är livsnödvändigt för katten. Men varierar du kanin med andra djurslag är det ingen fara.

Du kan ge allt av kaninen, både till hunden och katten. Vet att det finns de som ger hel kanin med päls och allt till hundar.

vallhund
8/12/13, 2:56 AM
#4

Varför inte ge huvudet åt hundarna? Här kan ni läsa om preymodellen: https://docs.google.com/file/d/0B7ZgX8CEIFyzRkRRY0tidFJYRk0/edit?pli=1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sugar Mist
8/12/13, 10:11 AM
#5

#4 Vi hade en här som slaktade åt oss och hon blodade av kaninerna genom att hugga av huvudet och hänga upp i baktassarna.

-

Graden91
8/14/13, 11:54 AM
#6

Tack för era svar! :)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: