Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1614 ggr
kalindas
2013-07-24, 10:30

V & H till katt

Finns säkert trådar om denna fråga innan, men jag orkar inte leta. 😉

Fråga är helt enkelt hur fungerar vitamininnehållet i Vom och hundemats korvar på katt?
Är det för mycket/lite av några mineraler?
Kan jag ge detta som fullfoder (för att vänja in dem på mer BARF) en tid utan att det är farligt?

Är mer och mer inne på att börja ge katterna mer kött för jag vet att de mår bättre av detta och V & H är ju en väldigt praktisk start ihop med Mjau.

Tror jag kan få över 4 av 5 katter. Den femte äter sällan nåt annat än torrfoder och fisk, vilket inte speciellt bra nåt av det.

Men som sagt, V & H, går det att ge till katt en längre tid?

"Matte! Är du inte KLOK! Ska jag äta KÖTT!!"

/Elisa

Annons:
Fenix_Chicci
2013-07-24, 14:32

Katter har ett större behov av taurin än hundar och därför måste man ge extra hjärta om man ska ge VoH som helfoder. Annars tror jag inte det ska vara någon fara.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

kalindas
2013-07-24, 15:58

Hade det fungerat om man blandar standardt blodmjöl i maten? Där borde väl finnas taurin?

Slog på stort och bjöd dem på V & H nu på dagen. Alla katterna var säkra att jag tänkte förgifta dem. Så så enkelt var det inte att få dem att äta det tyvärr. 😮

Vågar ju inte svälta dem heller. Speciellt inte Smilla som hade leverförfettning redan som kattunge.

/Elisa

VStromberg
2013-07-27, 13:32

#2 Nej, rått hjärta är bäst. Kycklinghjärtan är billiga och bra i storleken :) Jag betalar 23kr/400gr.

Annars som sagt, är vitaminerna och mineralerna bra.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

kalindas
2013-07-27, 17:18

Har råa kycklinghjärta hemma. Bara ett par som äter dem. Saga sväljer dem hela. 😉

/Elisa

Mullemu
2013-07-28, 09:59

Testa någon annan typ av hjärta från t ex lamm, gris eller oxe och se om det faller de kräsna katterna mer i smaken. Min katt äter alla typer av hjärta och jag varierar ofta men jag märker att oxhjärta slinker ner snabbare än kycklinghjärta så det är uppenbarligen godare.

kalindas
2013-07-28, 12:19

Ska se om jag får dem att äta. Än så länge så äter ett fåtal rå kycklingfilé och blandfärs. V&H ville de inte ens smaka på. 😮

/Elisa

Annons:
Sugar Mist
2013-07-30, 23:05

Min katt nosade bara å VoH sedan gick han ifrån, haha!

-

kalindas
2013-07-31, 09:17

Jag får nog helt enkelt börja med kycklingfilé i mindre bitar och vanlig blandfärs. Det äter de i alla fall, några av dem.

/Elisa

[Bullen300]
2013-07-31, 20:06

min ena äter gjärna VoH medan den andra nöjer sig med blötmat

Upp till toppen
Annons: