Annons:
Etikett09-näringsämnen-uträkningar
Läst 2464 ggr
Reise
2013-07-28 14:48

Fördelning & uträkning till hund.

Det är lite olika fördelningar på hur mycket av vad man ska ge, här är 2 olika hemsidor som jag läst som säger lite olika.

Så jag skulle behöva lite tips och råd från mer erfarna BARF:are här inne. Jag hade tänkt börja BARFa min hund på ca 36kg lite längre fram, så försöker komma in i tänket :) Tilläggas att hon är 10 månader! Bör jag ge henne mer procent än en vuxen hund, eller räknas hon som vuxen?

Barfguide-hemsida; http://barfguiden.blogg.se/2011/august/proportioner-mat.html
Råa köttiga ben 60%

Veggiemix 20-25%

Kött 10%

Organ 5-10%

---------

Muschs hemsida ger riktlinjerna;

60-70% köttiga ben

30-40% kött och inälvor

10-20% Grönsaker

Hur gör ni? Dela gärna med er av era uträkningar och rutiner!

Är också osäker på detta med mjölkprodukter, använder ni det? Och har läst lite olika tycken om ifall de ska vara så lite fett som möjligt eller standard-fettprocent?

Så om jag har fattat detta rätt nu, jag ger min hund 2-3% utav hennes kroppsvikt, varje dag - och dessa procenten på kött etc. är väll fördelade över en 10 dagars period?

Berätta gärna mer hur ni gör, för jag behöver lite mer info innan jag sätter igång 🙂

Annons:
Reise
2013-07-29 00:54
#1

Putt

Mullemu
2013-07-29 13:06
#2

Gå med i gruppen "BARF och färskfoder till hund & katt" på Facebook så lovar jag att du kommer få många svar väldigt snabbt. Det här forumet är inte så aktivt och själv har jag katt så jag har dålig koll på vad som gäller för hund.

Reise
2013-07-29 16:57
#3

#2 Tusen tack för svar! Ska kika på det! 🙂

Upp till toppen
Annons: