Annons:
Etikett02-hund
Läst 2339 ggr
Kelin
7/3/13, 2:40 PM

Vilka ben kan man ge!

Har 2 phalener hemma.. Tänkte börja vänja dem vid råa ben efter att jag nyfiken som jag är läste på baksidan av en förpackning med ben… Vilka ben ska jag börja med? De har tidigare fått kyckling klubbor som man köper i en stor påse råa och okryddade i frysdisken.. Finns det något annat checkt man kan ge? Tänkte åka och handla om en stund ;) ge gärna tips på godis i BARF anda Tack på förhand!

Annons:
[Bolten]
7/3/13, 5:43 PM
#1

Du kan ge i princip alla ben =)

DeniceP
7/8/13, 7:34 PM
#2

Mindre revben, fläskben, kotlett, grisknorr osv är suveränt till mindre hundar! Min chihuahua knaprar på det utan några som helst problem :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Sarah-S
7/9/13, 7:56 AM
#3

Kycklingvingar och broskrängor (yttersta delen av revben) gillar min dvärgpinscher

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Kelin
7/10/13, 2:26 PM
#4

Kommer dem bli dåliga i magen första gångerna om de har väldigt känslig mage? Blir det bättre om dem delar på benet och man tar bort det köttiga på?

Sugar Mist
7/10/13, 7:38 PM
#5

#4 Jag hade hellre gett mindre benbitar med lite mindre kött på, först och främst hade jag sett till att hunden är van vid rått kött(Inte köttfärs utan riktigt rått kött som hunden får tugga själv)

-

Praefatio
7/14/13, 12:43 AM
#6

#4 Många hundar som inte är vana vid att äta riktigt kött (som #5 säger, inte köttfärs) är ofta lite slarviga med att tugga och slukar köttbitarna hela istället. Min gjorde så i början, och kräktes därför upp maten när han hade ätit. Då gjorde jag som så att jag, som du säger, började ta bort det mesta köttet från benet och gav det vid sidan av i mindre bitar.

Till en phaléne hade jag börjat med smarriga kycklingvingar, lammrevben och grisknorrar. Perfekt storlek! På kycklingvingarna sitter det ju större muskler som man kan skära bort till en början, revben kan man också behöva putsa lite men grisknorrar har inte så mycket kött.

Annons:
Upp till toppen
Annons: