Annons:
Etikett12-fodra-sjuka-eller-gamla-djur
Läst 1346 ggr
KatarinaSt
7/27/17, 12:24 PM

Val av Mush sort efter 1v. skon-kost

Hej

Vår hund (10 mån) käkar denna vecka skon-kost efter att ha haft akuta mag/tarm problem för några dagar sen. (Royal Canine Intestinal tror jag det heter). Veterinären sa att vi efter en vecka försiktigt kan övergå till det vanliga fodret, vilket i vårt fall är Mush Puppy. 

Nu undrar jag om det finns nån annan Mush sort som är särskilt skonsam för mage/tarm som jag kan ge? Han blir ganska hård i magen av Mush puppy för det är ganska mycket ben i. Tittade på Mush Vom men det är visst mycket ben i den också.

Annons:
[westerlind]
7/27/17, 8:03 PM
#1

Har för mig att MUSH grön är den som rekommenderas för "start" av färskfoder, så den bör väl vara mest skonsam? Den har 6% ben.

maya-gbg
8/3/17, 11:50 PM
#2

Varför inte gå in på MUSH hemsida och ställa frågan så får ni mycket bra svar… Jag fick rådet att börja med att ställa om med Nötvom någon vecka… blanda med den mat valpen äter och se hur det går… Sedan Vaisto Grön, eftersom den inte innehåller ben…   Efter ett par tre veckor kunde man börja med Puppy som innehåller ben…  Min valp var 15 veckor när jag fick hem den…. Han käkar Puppy och grönsaksbollar nu och mår jättebra…

Upp till toppen
Annons: