Annons:
Etikett02-hund
Läst 1820 ggr
[Tismon]
7/11/17, 8:55 PM

Halvt barfa?

Jag hade gärna velat barfa mina hundar men undrar om det är ok att göra det till viss del? Ge lite rått 2-4 ggr i veckan i samband med torrfoder (inget dåligt torrfoder) samt lite färskfoder? Kan man isf barfa med rått kött man köper i mataffärer? Tycker att kilopriset i djuraffärer verkar dyrt. Känner tyvärr ingen jägare hade annars köpt av dem

Annons:
Wenniz
7/28/17, 2:11 PM
#1

Kan kan man väl men jag tror det blir svårt att både barfa, ge torrfoder och färskfoder och samtidigt se till att hunden inte får för lite eller för mycket av något. 🤔

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
vallhund
7/29/17, 5:43 AM
#2

Håller med #1

Låter väldigt komplicerat. Räkna på en vecka, ge ca hälften av behovet i form av torrfoder o andra hälften i form av färskfoder o ge RKB som sysselsättning/tandrens.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

zickan
8/28/17, 12:03 AM
#3

Håller med Vallhund där. Jag halvbarfade/färskfoder mina ett tag innan jag bestämde mig för att igen skippa torrfodret helt. 
Svårt beräkna mängden mat med att ha det i maten ibland. Men visst det går att minska torrfodret och tillsätta lite barf. Bästa är att variera barfen så det inte blir samma hela tiden.  Men kan bli knepigt att ge lite torrfoder, lite färskfoder och lite barf samtidigt. Enklare köra på max 2 av dessa samtidigt. 
Själv gav jag mat till mina två gånger om dagen. Ena målet blev då torrfoder, andra målet barf/färskfoder. Oftast köttigt ben mot kvällen eller färskfoder. 
Bytte ut ett mål torrfoder mot ett mål barf eller färskfoder. Eller hade jag mindre torrfoder och tillsatte lite färskfoder. Men det var mest i början för att vänja ena hunden på sånt som andra hunden var mer van att äta. 

Och bor du runt Örebro-Västerås-Stockholm så kan jag hjälpa dig med lite barf. Känner en som har billigt. Brukar aldrig övestiga 25kr kg. Vet även ett par runt dessa områden som går ihop och beställer färskfoder/barf direkt från leverantörer och kan på så sätt få ner priser. 
Bor du på andra håll rekommenderar jag facebook och söka på barf. Hade själv svårt efter ha flyttat till nytt län. Men letade runt på barf grupper och jaktsidor. Har nu rätt bra kontaktnät och brukar kunna fylla hela min frysbox för bara 1-3000:- beroende på vad jag lyckas hitta och vad jag vill ha.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: