Annons:
Etikett06-vänja-djuren-vid-rå-föda
Läst 1061 ggr
Zaint
2017-05-11 07:30

Tips för att få katten att äta bättre!

Hej, jag är en väldigt besvärlig och bestämd katthona hemma. Jag gillar inte överdrivet mycket att hon äter torrfoder, blötmat får hon 2ggr/dag. Och då är det alltid tonfisk, hel eller pate eller annan havsfisk något annat äter hon inte. Hon luktar på det ser besviken ut som bara en katt kan sen går hon där ifrån och skriker högljutt som om jag unte redan förstått att maten inte dög. Jag har testat ge henne kyckling både rå och kokt, hon klöks… det enda hon äter kyckling i är nuvarande torrfodret. Har även försök med kättfärs, kyckling hjärta, diverse färdig packeterad barf, samt rå och kokt fisk, inget går. Har försökt med bättre spannmåls (fritt) foder men hon är sjukt kräsen. Finns det några tips på hur jag kan göra för att förbättra min katts diet, hon är en väldigt aktiv katt som gärna är ute mellan tupplurarna, vet att hon jagar ute för hon har tagit med bytena hem men jag vet inte om hon faktiskt äter det. Vet inte om det spelar någon rollmen den här katten har nog inte fått den normala upplärning i kattliv och jaktav sin mor, hon levde instängd med sina syskon i ett litet rum tills jag hitta henne och tog med henne hem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: