Annons:
Etikett03-katt
Läst 2331 ggr
grandma
2017-02-19 17:47

MUSH

Har för trångt  för att göra egen BARF så jag MUSH:ar i stället. Får snart hem en kattunge som ska fasas in på Mush men hur gör jag när en kattunge ska ha fri tillgång?  Är jag tvingad att ge honom torrfoder då när jag är på jobbet? Mina vuxna katter får 2 bullar á 25 g på morgonen sen är de utan mat till jag kommer hem vid 17-18. Under kvällen får de sen 2 bullar till med några timmars mellanrum.  Hur gör ni när ni har kattungar.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
Tessera
2017-03-18 11:51
#1

Kattungar och dräktig/digivande hona får matt när vi går upp, påfyllning när vi går iväg om det behövs (kylklamp bredvid matskålen om det är varmt alternativt maten fryst), när vi kommer hem, senare under kvällen och när vi lägger oss. Fungerar utmärkt.

Björksätter
2017-03-19 17:46
#2

Vi hade en pappkartong med ett itet hål i, stort nog för kattungen att komma in i men inte de vuxna. Det funkade första månaderna. Där inne hade de fri tillgång på mat. Nu vet jag att du har burma så se till att förstärka extra runt hålet så de inte tuggar upp det större. Kartongen måste vara så stor att matskålen inte går att nå med tassen och sen behöver du lägga något tungt på så den inte går att dra iväg. Då är den troligtvis tillräckligt burmasäkrad ;).

grandma
2017-03-20 22:50
#3

Tack för tips! Har skaffat en kattlucka med chip som jag ""opererat"  in i en  HOL förvaringspall från Ikea.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Upp till toppen
Annons: