Annons:
Etikett03-katt
Läst 1302 ggr
Dimocarpus
1/31/17, 2:39 PM

Barf och avföring

Varning, kan innehålla känsliga bilder på avföring nedan! 

Precis som rubriken lyder så vill jag veta av era erfarenheter av "barf avföring". Ofta är det hård, hård men ej smulig, ibland ljus blandat med mörk, ibland mörkare (särskilt vid foderbyten). 

Jag skulle vilja veta hur era katters magar reagerade innan barf, efter introduktion av barf samt efter en viss tid. Har det gått upp och ner i början av barfen? 

Det har en av mina och även vi vid byte av protein och organ från andra djur än den min katt är van vid. Jag har upplevt henne lite mer känsligare i magen än min andra som kan i princip äta allt och älskar det dessutom. 

Ni får gärna dela med er; gärna bilder och lite beskrivning av vad de ätit.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
Dimocarpus
1/31/17, 2:43 PM
#1

Anledning att jag frågar är att det hjälper många nybörjare att lugna sig. Jag hade jätte problem med förstoppning på en av mina men det gick över som tur. 

Glömde nämna att mina erfarenheter kommer från enbart katter men ni med hundar får gärna ta med. Kan tänka mig att katt och hund avföring påminner om varandras.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

burmamys
2/1/17, 11:46 AM
#2

Vid foderbyten förändras avföringen, den speglar ju det som katten äter. När jag fasade över till barf från Orijen torrfoder + Bozita blötmat för två år sedan, blev mina katters avföring mer kompakt och mörkare och mer torr. Men det är bara vid ett fåtal tillfällen, när de ätit stora köttben och alltså lite för mycket ben, som det kan bli ljusbruna, lite smuliga partier i korvarna.

burmamys
2/1/17, 11:53 AM
#3

Över lag har mina tre katter stabil avföring, så mitt svar kanske inte är till så mycket hjälp. Jag ger mina en MUSH bulle var på morgonen, och resten av dagen får de en balanserad barf med stora köttbitar, kycklingvinge, hjärta och lever, varje dag. Kosten varierar alltså inte så mycket från en dag till nästa, även om de såklart får olika sorters kött olika dagar. Men jag har läst och hört från de som ger enbart MUSH vaisto cat att det är ganska vanligt att deras katter blir lite hårda i magen i början. Nu finns en vit påse från MUSH med enbart kycklingfett, som kan vara ett bra komplement i de fall katten blir hård i magen?

kattöga
3/4/17, 12:49 PM
#4

( #3 Den vita påsen från Mush (Vaisto cat) är ett helfoder med Nöt och Gris. Jag tror att du kanske tänker på VOM's "Boost" - "korvar" med rent kycklingfett. Har bara provat den några dagar nu, men ingen av katterna här hemma är särskilt förtjust i "boosten", än så länge…. kanske blir den godare när de vant sig…. ;) )

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: