Annons:
Etikett15-problematik
Läst 1375 ggr
Mattetillmånga
2017-01-16 06:05

Hemlagat till många hundar

Jag har många hundar som jag vill ge hemlagad mat till men har inte lyckats hitta en bra lösning för protein. De behöver 60-70 gram/dag. Vad kan jag ge som är bra, ekonomiskt och lätthanterligt? Nu får de  Acana eller Orjien så ofta jag kan köpa det.  Själv äter jag endast viltkött när jag äter kött av etiska skäl och vill även att hundarna får vilt. Vore så bra om man kunde köpa malda hela bitar med ben och allt.

Annons:
wesdi
2017-01-16 08:56
#1

Vet inte riktigt vad du menar med hemlagat, blanda rått kött, inälvor mm själv eller köpa färskfoder. Gissar på det första, att du vill råfodra/BARFa, blanda eget.

Kontakter med jägare kan ge köttputs, inälvor och ben från olika vilt.  Eller med slakterier.

Det finns även köttkross att köpa med eller utan ben,  med eller utan lever, i olika djurslag.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Mattetillmånga
2017-01-16 21:49
#2

Ja jag menar råfodra. Var hittar man köttkross? Vill inte köpa från uppfödd och slaktad, men kanske finns från jägare också? Jag ska höra mig för om det.

FeliciaS
2017-02-09 12:52
#3

Mush har en produkt med endast ren i vad jag vet, kanske det kan vara något att variera med?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Upp till toppen
Annons: