Annons:
Etikett02-hund
Läst 718 ggr
CayKantos
2016-09-21 20:25

O.T. Torrfoder

Hej undrade egentligen bara. 

Jag skulle allra helst vilja BARF:A med min kommande hund, verkligen! Men vi tyvärr värken frysplats samt vill jag kunna vandra mycket med min hund och blir lite problematisk att ta med BARF eller färskfoder. Så får hålla mig till torrfoder så länge.

Men kan ni rekommendera ngt torrfoder som är så likt färskfoder/BARF som möjligt? Alltså inget spannmål och så mycket kött som möjligt?

Jag har börjat vara lite inne på Simpsons Premium. Fick rådet att hålla öga med när det stod färskt kött då procenten är högre än efter det har blivit torkad. Därför jag gick bort från Orijen :)

Jag förstår mig inte rigtigt på vad som är bra i foder och vad som inte är så bra.. Därför jag tänkte jag kunde vända mig till lite mera "experter" ;) Jag försöker läsa på bara inte lätt när alla säger olika saker.. Om ni har något läsvärt får ni gärna dela med er!

Samt! Då har jag hört det är bra att ha ägg + äggskal och/eller fiskolja (eller ngn annan olja) ovan på maten, stämmer detta? Är det ngt annat man kan komplettera med? :)

Råa ben kommer han få ;D

Tack!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
wesdi
2016-09-22 09:50
#1

Om du skulle mer vilja ge färskfoder så finns det även torkat färskfoder som är enklare att ha med på äventyr där tillgång till kyl/frys är begränsad.

Handlar det enbart om vandring om 1-2 dagar så vet jag att de som råfodrar löser det på olika sätt. Tar med sig fryst som får tina under färden så att säga. Det går att linda in i tidningspapper och liknande som fördröjer upptining. Så klart beror det ju på mängd, storlek på hund, hur mycket den äter.

Begränsat frysutrymme hemma. Åter igen beror det på storlek på hund, hur mycket den äter/dag. Men  flera med begränsat frysutrymme löser det genom att köpa oftare. Kan bli dyrare… det hela beror på vad man ger.

Torrfoder… ger jag ju inte mer än att jag har en 2 kg låda med torrfoder som ges som "vardagsgodis"  "promenadgodis".  Trots denna lilla mängd är jag ändå kräsen på torrfoder. Standardt är ett märke jag gillar. Kort innehållsförteckning,  inte en massa krimskrams i fodret.

Om du behöver komplettera torrfodret beror på.  Dels val av torrfoder, dels hund. Hundar är individer. Äggskal är för kalcium, fiskolja för omega 3 fetter.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

CayKantos
2016-09-22 10:48
#2

Jaha visste inte det fanns torkad färskfoder! Det får jag kolla upp:) Men jag menar på längre vandringar :) När jag väl skaffar eget hus eller större lägenhet planerar jag att skaffa extra kyl. Den vi har nu är minimalistisk och redan fyllt upp.. tyvärr ligger affärer inte supernära och har inte möjlighet att handla ofta heller :/ Bra att veta om kompletteringar! Kan man nvända fiskolja men hittar i affären?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

vallhund
2016-09-22 14:21
#3

Ziwi Peak

K9 Naturals

Lite mer vanligt, Taste of the wild.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

CayKantos
2016-09-22 21:27
#4

#3 vad menar du med lite mer vanligt? :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: