Annons:
Etikett22-övriga-frågor
Läst 1186 ggr
[ellemarja]
2016-07-18 17:03

Är det nödvändigt?

Hej! Jag undrar om barf är bättre än torrfoder? Eller om hunden är nöjd med fodret, är det då ändå bättre med barf?

Annons:
vallhund
2016-07-18 19:10
kim1980
2016-07-18 23:26
#2

Till börja med bör man ha 3 frysar i så fall. . Jag har tyvärr bara en även skulle behöva 2 för jag hatar värmen ! Så hills torr foder är kanon . Så länge är av vitrenären så är vi nöjda.. Och vitrenären är med nöjda tycker är kanon fler såna säger dom.. Jag är så stolt att Bamse är klinisk bevis vad bra torr foder ger resultat. . ♥♥♥ Fantastiskt bra är det !

IngaTrnqvist
2016-07-19 00:14
#3

#2 Jag har de senaste månaderna bara haft 2 hyllor frysplats (barfar från grunden) så det behöver inte ta upp mycket. Även om det såklart är bra att ha mycket förvaringsplats så att man kan köpa stora partier billigt och bunkra. 

TS/#0 Min hund fungerar inte bra på torrfoder,  han mår absolut bättre på rått. Men det beror väl på vilket märke/vad man ger och kan vara individuellt.

kim1980
2016-07-19 00:34
#4

Ok.. #3 jag har i alla fall inte plats ens med min egen mat Eftersom saknar mer frys. . Har 2 hyllor med glass eftersom ända sättet släka elden i en så här års.. Jag antar det beror på vilket foder på vilket sett är i torr foder. . Jag är mycket nöjd hur som helst ! Dessutom är speciell foder anpassat för hans mage. Går rakt i genom med blöt mat el färsk mat.. Så tur finns val för alla då . ) Samt går lika gärna göra egen mat som syrran min gjorde åt oss.. Men som sagt mest katten ena hunden som åt det.. Samt ger jag äldre hunden ttillskott för lederna som funkar mycket bra.. ♥ . Alla är olika individer tål olika saker.. Tarmarna funkar troligen olika då ! Tyvärr så kör många billigt torr foder. Det gör inte jag aldrig i livet !

kim1980
2016-07-19 01:32
#5

Dock är jag nyfiken vad för märke du körde! Jag har 2 hundar vis skillnad på magarna. Ena märker jag att blir inte rakt i genom . Mens andra hunden gör det när inte anpassat. Utan bil å så har hänt får vara flexibel. Men har stomax hemma alltid på hyllan och vätske ersättning . Magkatarr stress mage. Men sen starta fick bra råd och på läst . Så hade Bamse inte över left . Men fick chansen visa fram fötterna. Så id foder men blandar med äldre foder eftersom han är eldre så vill jag att han får i sig allt korrekt. Samt så pass bra så blir för hård enbart magfoder. . Svåraste hita balansen . Men händer i bland får plötsligt krångel i magen. Men första åren gick inte sova för hans mage krångla slemhinnan i magen föra ägaren inte brydde sig om hans problem. . Gav verkligen fel kost. Sen jag tog ansvaret så körde jag det hade läst om. Men visste då inte om hans mag värk . Förvåna djur sjukhuset det var kul ! Trasig hund mage kan det bli av billigare vägen plåga för han i början. . Första hunden ganska hjälplös i början . Man vill ju ska gå fort över bli friska. Svåraste för andra är det när vi äter vi människor. . Men nu har 2 så har alla blitt bättre på det. Och all ränande ut AKUT i början . Men tog tid . Nu funkar det bra . ♥

vallhund
2016-07-19 06:27
#6

Eukanuba, Hills o RC kan inte med bästa viljan i världen klassas som bra torrfoder. Naturligtvis går det att hitta enskilda individer som mår prima på skitfoder. Vad gäller veterinärer har de ca 1 veckas undervisning i utfodring av smådjur, föreläsarna kommer oftast från ovannämnda företag.

Veterinärer brukar rekommendera de foder som de själva säljer. Torrfoder får ni diskutera någon annan stans. Den här sajten handlar om BARF.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
kim1980
2016-07-19 23:06
#7

Ja vist jag anser bara att inte är nödvändigt . Dom märkena du skrev är kanon. . Stor skillnad på maxi Coop foder det är skräp. Inte andra nix. Deutum borde man få frys på köpet gäller färsk foder. . Foder tunner har jag . Men ingen frys till hund mat.. Ha en bra kväll !

Denna kommentar har tagits bort.
MaritaBo
2016-07-20 11:10
#9

TS Barf är för det mesta bättre än allt torrfoder.

Många är de hundar som blivit fria från allergisymtom, fått bättre magar osv.

Så för de flesta hundar är det definitivt mycket bättre.

vallhund
2016-07-20 11:14
#10

Skärp dig kim1980 eller så åker du ut på öronen. Forumet handlar om BARF. Inga av de torrfoder jag tog upp befinner sig på skalan över sågspån.

Vill du ge kvalitativt torrfoder så köper du Ziwi Peak, K9 naturals, Taste of the wild o några till.

Att foderföretag skulle hålla köpare med frys är bara befängt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: