12. Fodra sjuka eller gamla djur

Probiotika

2016-04-12 13:27 #0 av: Björksätter

Är det någon som vet om det finns något probiotikatillskott som inte är smaksatt med kyckling eller fisk? Vill helst ha ett pulver som blandas i maten. Pro Kolin i pastaform vet jag inte innehåller något men det är inte så populärt hos katten. När jag surfat runt i jakt på probioticka så framgår inte innehållsförteckningarna så tydligt så jag vågar inte beställa något bara utan att veta att det är ok.

Han har allergiproblem och äter i dagsläget bara älg, lamm och nöt, fler djurslag har vi inte hunnit testa. Vi vet att han reagerar på kyckling och fisk, vi misstänker även gris. Han är hungrig hela tiden och spyr lite slem ibland så vi funderar på om det är magen som spökar och vill testa om han mår bättre på probiotika. Han är en stressad individ så det påverkar honom också.

Anmäl
2016-04-12 16:26 #1 av: burmamys

Jag har ett gammalt paket Fortiflora hemma, så jag kollade innehållsförteckningen. Det innehåller 55% kött och animaliska biprodukter, men det står inte vilka djurslag detta kommer från. Synd, för de innehåller bra bakteriestammar. Undrar om det går att ge Hubbe laktosfri yoghurt med probiotika? Det produceras ju av komjölk.

Anmäl
2016-04-12 17:01 #2 av: Björksätter

Fortiflora innehåller kyckling, har jag läst nånstans, vi har sånt hemma med för han fick det innan vi visste om allergin.

Hittade Synbiotic D-C som enligt innehållsförteckningen inte innehåller något men frågan är om det går att lita på. Står 4 % protein men inte vad för sort. Det är ett vitt luktlöst pulver i kapslarna.

Anmäl
2016-04-12 19:00 #3 av: burmamys

4% protein är ju klart mindre än 55% kött och animaliska biprodukter, så det kanske är värt att chansa då? Känner tyvärr inte till Synbiotic D C.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.