Annons:
Etikett03-katt
Läst 1395 ggr
Björksätter
3/21/16, 7:20 PM

Ankägg

Är det nån skillnad på hönsägg och ankägg vad gäller näringsinnehåll? De är ju större så det går ju inte åt lika många, antar jag, i blandningen. Jag maler allt och blandar i 4 äggulor i varje sats. Nån som vet hur många hönsgulor det går på ankgulor? En annan fundering också. Katten är allergisk och vi tror det är mot kyckling. Jag har provat att ge honom äggula två gånger nu och det känns som om han reagerar lite. Funderar på om han kanske mår bättre på anka istället. Vad tror ni, är skillnaden tillräckligt stor? Jag kan få tag på Struts ägg också. Men de är ju enorma. Hur många hönsgulor går det på en strutsgula?

Annons:
MaritaBo
3/22/16, 1:12 PM
#1

Jag tror inte att det är någon större skillnad på näringsinnehåll på olika sorters ägg. Det ska ju vara föda till kycklingar/ungar.

Har dock ingen aning om hur många hönsägg som går på ankägg och struts. Du får nog prova och väga gulorna och räkna ut det.

hemul
4/15/16, 2:26 AM
#2

Väg dem så vet du ju. Jag blir ruskigt avis på dig som kan få tag på sånt. Ankägg ska vara mumsiga har jag hört.

dermot
5/8/16, 10:25 PM
#3

Det finns ju enormt många ankraser precis som hönsraser och äggen varierar ju i storlek. Vad är det för anka som lägger äggen du tänkt ge? Ankägg har lite högre energi och protein än hönsägg men det skiljer inte massor. Struts vet jag tyvärr inget om.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Upp till toppen
Annons: