Annons:
Etikett03-katt
Läst 970 ggr
grandma
2016-03-18 10:53

Matvägrar

Jag har ganska nyligen börjat barfa mina katter helt med Mush Vaisto Cat. Tidigare har de ätit blötmat och halvbarfat. Det har gått superlätt och min lite väl hungriga mulliga katt har gått ner ett par hekto och min andra har gått upp lite vilket hon behövde. Den senare har även ätit upp sina bullar och verkat väldigt nöjd. Nu helt plötsligt vill hon inte äta. När hon skulle få sin kvällsmat igår så ville hon inte ha och nu i morse så ville hon inte heller ha. Jag ställde fram lite blötmat som hon slickade  av såsen och tuggade i sig någon bit men sen gick hon därifrån. Nu blir jag såklart orolig att hon är skitless på mushbullarna. Vad tror ni? Har försökt kolla i munnen om hon har nån irritation men kan inte se nåt. Jag vill inte ha förslag på att göra maten själv från grunden för det har jag inte möjlighet till.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
Honestyisdead
2016-03-18 10:58
#1

Låter som något kan vara fel eftersom hon inte åt mer än någon bit av det andra heller.

smellcaramell
2016-03-18 11:00
#2

Djur kan matvägra av så många anledningar nu nämner jag några: Löp på G Feber Ont någonstans i kroppen Fått i sig något giftigt Finns många fler anledningar, detta var bara några och har för mig att även mask kan göra att djur matvägrar, men inte säkert. Fortsätter hon så skulle jag pkt till veterinär jag har som regel att om hunden(som exempel) inte äter på 24h+nästa mål dagen efter så är det dags för veterinären om inte allmäntillståndet är påverkat i övrigt.

grandma
2016-03-18 11:33
#3

Detta är en innekatt som är kastrat. Hon har inte feber, den är kollad. Hon är väldigt pigg och leksugen och giftiga saker har vi inte här hemma. 🙂Självklart söker jag veterinär om hon fortsätter att matvägra.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

burmamys
2016-03-18 17:22
#4

Låter konstigt att hon inte vill äta både kvällen och följande morgon, särskilt med tanke på att hon verkade gilla MUSH och äntligen åt upp hela sina portioner. Kan hon vara illamående? Förstoppad? Ha ont? 😓 Ring veterinär och resonera lite med dem.

grandma
2016-03-18 17:32
#5

Hon bajsade igår. De bajsar ju bara varannan dag och det är ju mindre mängd än tidigare. Jag har i alla fall fått i henne lite fjäskmat.  Dvs Shebas köttbitar i sås. En tanke är att hon inte vill ha de rosa förpackningen längre. Den som innehåller kyckling och gris.  Vi brukar ju variera mellan smakerna. Eller att hon gjort illa sig på något vasst ben. Har sett att det är en del vassa flisor i maten.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

grandma
2016-03-18 21:16
#6

Nu äter hon igen. Konstigt!! 😃

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
burmamys
2016-03-18 21:49
#7

Åh vad bra!😃 Då var det nog något tillfälligt, kanske som du trodde, en liten benbit?

Upp till toppen
Annons: