Annons:
Etikett02-hund
Läst 1269 ggr
nashjamie
2016-02-01 13:41

Hård i magen av tupp

Halloj! För ett par veckor sedan så skrev jag på hif då jag undra om jag kunde ge en hel tupp till hundarna and so I did eftersom alla tyckte det var okej. Dom åt allt - fjädrar, huvud och fötter. Några dagar efter var hundarna super hårda i magen och ena hunden fick jag hjälpa att bajsa. 

Nu har jag ett problem - jag har två tuppar som måste bort. Tänkte om jag skulle ge dom men halva var men det kan jag inte för jag kan inte dela dom på något sätt, dom är frysta. Kan jag ge hela var igen och på nåt sätt påverka så dom inte blir så hårda i magen efteråt? :)

Annons:
MaritaBo
2016-02-01 13:59
#1

Förmodligen blev det lite för mycket ben, därav blev de hårda i magen. Ett tips är att ge dem lever samma dag som de får mer ben än vanligt. 

Du kan tina tupparna och dela dem och ge halva var åt gången, för att inte riskera hård mage igen.

vallhund
2016-02-01 13:59
#2

Ingen av mina hundar har blivit hårda i magen av att äta hel vare sig höna eller tupp.

Ålder, storlek på dina hundar, är deras magar vana att äta ben? Ålder på tupparna, dvs har deras benstomme hunnit övergå från brosk till kalk?

Extra giva olja kanske hjälper? Dela kropparna med nån såg du har i snickarboden, sticksåg, cirkelsåg etc vet jag flera som använder v.b.

Lycka till!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

nashjamie
2016-02-01 14:25
#3

#1 jo det blev nog det. Tack för tipset!

#2 Den hunden som blev värst är 8 år gammal schäferblandis och har aldrig fått mycket ben tidigare. Något lår hit och dit. Den andra 4 år samma storlek. Åh ingen aning hur gamla tupparna var, men dom är några månader. 

Olja funderade jag på att ge. Och dom ligger och tinar så försöker dela upp dom senare, inte tillgång till såg eller något sådan haha. Men ger bara halva var idag.

monjan
2016-03-06 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Jag brukar tillsätta fiberhusk om jag är rädd för för hård avföring. Då blir den smidig o fin 🙂

Upp till toppen
Annons: