Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 1874 ggr
Cixx
2016-01-15 17:44

Matscheman

Hur ser era matscheman ut? Är det samma hela tiden eller gör ni nya lite då och då?
(Visa gärna hur det ser ut) 🙂

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Annons:
vallhund
2016-01-15 18:47
#1

Numera höftar jag.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

MaritaBo
2016-01-15 20:45
#2

Har aldrig haft matschema för varken hundar eller katten. Jag mal ju en stor del av maten, för varken hundarna eller katten äter lever som det är. Trist! Så jag gör kompletta blandningar och har alltid flera "sorter" på lager så de får variationen. Katten gör jag kattebullar till och lösfryser. Givetvis får de köttbitar och ben varje dag. Katten några gånger i veckan. Där använder jag ögonmåtten. Fungerar bra för mig och mina djur.

Wenniz
2016-01-19 07:32
#3

Sitter nu vid fel dator så jag kan inte visa vårat schema, men ja vi använder oss av schema då jag delar upp maten för en hel måndad och då kan jag ha lite bättre koll eftersom jag är en virrpanna. :p Schemat ändras typ varje månad beroende på vad som finns i frysen och vad jag kan få tag på. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
wesdi
2016-01-19 09:16
#4

Jag har inte matschema så. Däremot har jag en kombinerad mat- och träningsdagbok till hundarna. Beträffande mat så noterar jag   vad de på en dag fått (köttslag, inälvor, ben, kosttillskott mm) inte vikt utan bara vad.  Ett sätt för mig att kunna kolla variation och slippa ha det i huvudet.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

burmamys
2016-01-19 12:30
#5

Jag har inte heller matschema till mina katter, tycker det går bra ändå.🙂 

Jag köper MUSH, lever, hjärta, köttben (kycklingvingar, kycklingben, lammrevben m.m.) och olika kött separat. Håller utkik efter kött med fetthalt runt 20% och fyller på i frysen. Varje dag får de varsin MUSH vaisto cat bulle med ett kryddmått kelp och ett halvt kryddmått plaque off, vid lunch varsin liten köttbit, vid middag varsin köttbit, leverbit och hjärta, och så till kvällsmat varsin köttbit. Köttben och äggula får de på veckobasis. 

Varierar köttsort varje dag utifrån det jag har i frysen, så om de fick lamm idag blir det kyckling imorgon, osv. Jag uppskattar vikt på kött, lever och hjärta genom att jämföra med MUSH bullarna (som ju väger 25 gram i snitt) och håller koll i huvudet på typ av kött och ungefärlig fetthalt, alltså om jag ska köpa kött som är mer rött eller mer vitt, fetare eller magrare, nästa gång jag handlar.

JoannaLi
2016-01-21 19:34
#6

Jag har matschema. Är ju relativt ny på det här (i praktiken), så när jag köper hem från leverantör så köper jag ju hem månadsvis. Då tinas allt, och paketeras och packas in i Ica-kassar. Sen är det 1 Ica-kasse per 10-dagarsperiod. Då behöver det inte vara exakt, utan jag vet att han får i sig allt som han behöver under den perioden utan att behöva tänka efter. 

Väldigt skönt för orolig matte!

Annons:
Volpes
2016-01-21 20:53
#7

Jag följer grundreceptet och gör mat för 1 eller 2 veckor som jag sedan portionerar upp i små plastburkar som jag sedan fryser in. Tycker det fungerar väldigt bra.

Upp till toppen
Annons: