Annons:
Etikett02-hund
Läst 1203 ggr
[viccaan]
12/6/15, 7:19 PM

Mush ren/älgben

Skulle ni säga att mush ren/älgben kan förstöra hunden tänder? Det står (ryggben, brosk, rörben, leder).

Annons:
vallhund
12/6/15, 7:28 PM
#1

Nej!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[viccaan]
12/6/15, 8:17 PM
#2

Men räknas inte ryggben som bärande ben?

Wellcraft
12/7/15, 12:58 AM
#3

Undvik rörben. Jag köper inte mush påsarna längre, alldeles för mycket bärande ben aka märgben i , inte alls värt priset. Satsar hellre på riktig rkb.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

kigon
12/7/15, 1:45 PM
#4

Ja, det var främsta anledningen till att jag inte köper dem när jag ändå är i djuraffären (plus dyra! bättre att köpa på slakteri/facebook/pommys eller något)

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

[viccaan]
12/7/15, 6:51 PM
#5

Ok, precis som jag tänkt, då köper jag inte dessa!

[viccaan]
12/7/15, 8:36 PM
#6

Skulle ni ge älgnacke eller älgrevben? Kan det skada tänderna?

Annons:
MaritaBo
12/7/15, 10:29 PM
#7

Borde inte göra det, då det är mjukare ben än bärande. Bärande ben bla s.k. märgben är i jämförelse stenhårt.

[viccaan]
12/7/15, 10:31 PM
#8

ok vad bra! Men det finns ingen risk att hunden kan sätta nacke/revben i halsen? Min hund har bara fått kycklingklubbor förut och då åt den ju upp hela..

MaritaBo
12/7/15, 10:58 PM
#9

Är det en glupsk hund du har, så se till att ge så stora bitar (icke sväljbara hela) som möjligt alternativt att du håller i benen tills den lär sig att äta ben. I och för sig så klarar en hund att smälta kycklingben, även om det sväljs helt, men det är ju bra den lär sig att äta ben.

[viccaan]
12/7/15, 11:01 PM
#10

#9 Den tuggar alltid sönder benet i kycklingklubban så det är inga problem, men de benen är otroligt mjuka och lätta att tugga sönder vet inte om nacke/revben är lika mjuka?

MaritaBo
12/8/15, 1:52 AM
#11

#10 givetvis är det hårdare, i synnerhet nacke. Revben  är lättare att både krossa och smälta, men givetvis inte lika lätt som kyckling. Är hunden van vid bara kyckling så börja med revben och sedan kan du ta lite andra ben.

Upp till toppen
Annons: