Annons:
Etikett15-problematik
Läst 1439 ggr
Catta-
2015-12-01 01:16

Spyr upp ben

Min hund får råa ben(med kött kvar på) ibland men jag vågar inte låta henne äta så mycket av själva benet då hon alltid spyr upp benbitar 1-2 dagar efter. Hur kommer det sig?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
vallhund
2015-12-01 01:22
#1

Förmodligen för att hennes mage ännu inte lärt sig att smälta benen. Försök vänja hennes mage med kycklingvingar till att börja med, det är ju mest brosk.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Catta-
2015-12-01 09:00
#2

#1 Låter logiskt! Hon åt mycket broskben och kyckling när hon var valp/unghund, det är nu på senaste tiden hon börjat få mer hårda ben.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

MaritaBo
2015-12-01 22:58
#3

Vad ger du för typ av ben? Det som är lättast att smälta, såsom kyckling och kanin dvs. mindre ben är revben av olika typer av djur. 

När mina får större/grövre ben så smälter de inte allt, utan det kommer ut den andra vägen i bitar.

Catta-
2015-12-02 00:07
#4

Nu senast fick hon gris. Vet inte vilken del det var, tror det var en del från benen. Annars brukar jag ge fötter, öron och svans från gris. Brukar ge revben från nöt också. Hon åt mycket broskben från gris förut och det var aldrig några problem.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

MaritaBo
2015-12-02 11:18
#5

Fötter är ganska hårda ben, brukar se små bitar av det i avföringen när mina fått det. Öron är inga ben alls och grisknorren är bara brosk.

Catta-
2015-12-02 12:59
#6

Tack, har inte jättebra koll på vad allt ben heter/är men ska ge henne lite snällare ben ett tag fram.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: