Annons:
Etikett03-katt
Läst 768 ggr
aleexx
11/9/15, 4:47 PM

(K) Vill inte ha annat än hjärta och lever...

Jag håller på att bli tokig på min kattunge. Jag har barfat henne sedan jag fick hem henne vid 12 veckors ålder (hon är drygt fem månader nu) och allt gick jättebra i början.

Men sakta men säkert började tydligen allt bli äckligt. Först gick det inte att äta kycklingvingar så då körde jag dom i köttkvarn istället, vilket gick bra ett litet tag och sedan var det absolut oätbart. Nu går det att äta hela kycklingvingar igen, men bara vingspetsen tydligen. Malet kött var supergott i början och nu är det totalt giftigt, likaså med vom. Det enda hon alltid äter direkt är hjärta och lever och hon kan ju inte enbart leva på det, speciellt inte lever.

Ställer jag fram något annat än hjärta eller lever så luktar hon på det och går därifrån. Låter jag det stå så äter hon så småningom upp det men då får hon för lite mat i sig per dag (den måltiden kan dröja upp till 24 timmar innan den är slut). Jag tycker att jag varierar mycket så vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.  Några idéer?

Annons:
MaritaBo
11/9/15, 8:25 PM
#1

Skulle tro att hon ömsar tänder nu och det kan ju göra att den inte äter som den brukar. 

En del katter föredrar mal och andra vill ha bitar eller en blandning av båda, man får prova sig fram vad som passar katten. 

Börjar hon bli kräsen mot all förmodan, så servera bara målen och ta bort det och ställ i kylen till nästa mål. Katter brukar äta när de är hungriga, men vill gärna testa en och se om det dyker upp något godare.

Caifig
11/12/15, 9:52 AM
#2

Ger du varje sak för sig eller blandar du? Jag blandar ihop allt till en mix då min ena spyr om han märker att det är lever han äter.

Upp till toppen
Annons: