Annons:
Etikett03-katt
Läst 1702 ggr
Therese
2015-09-09 15:09

Kycklinghjärtan

Mina katter är inte överdrivet förtjusta i kycklinghjärtan, inte i kyckling över huvud taget egentligen. De har torkad kycklingfilé-godis som de tycker är väldigt gott. Tro ni att chansen är större att de äter kycklinghjärtan om jag skulle torka dem?

Har ni några erfarenheter kring det? Har nämligen bara kycklinghjärtan hemma för tillfället (har annat kött naturligtvis men i hjärtan är det bara kyckling nu).

Annons:
burmamys
2015-09-09 15:18
#1

Vet inte, eftersom mina dagligen glufsar i sig sina kycklinghjärtan, men visst är det väl värt ett försök? Smaken är ju annorlunda när köttet är torkat så du kan väl torka några stycken först för att testa om de gillar det!😃

Therese
2015-09-09 15:22
#2

Ja, jag har en blandning med bland annat oxkött med mald lever som de ÄLSKAR och jag har delat de små hjärtana i små bitar och gömt dem i den blandningen, sen kollar man i skålen och där ligger rentvättade hjärtan :P Nu har jag pulled pork i ugnen så får väl vänta tills ikväll :D

burmamys
2015-09-09 15:25
#3

Berätta gärna hur det går!🙂

Therese
2015-09-30 20:51
#4

Bättre sent än aldrig va? :p

Första smakbiten gick ner men sen, nä.. Jag fick tyvärr släng det till slut. Men har ju testat i alla fall :)

burmamys
2015-10-05 19:39
#5

Aj då, tråkigt att de inte gillar torkade kycklinghjärtan heller! =/ Men, om jag förstått dig rätt så gillar de hjärtan från andra djurslag, så det går att lösa på det sättet. Om ingen annan har fler kreativa idéer?

Therese
2015-10-05 20:27
#6

Jo absolut, all annan hjärta än fågle går ner :)

Annons:
Zepp
2015-10-09 16:50
#7

Du behöver inte slänga dem, jag har det i levergrytan, tillsammans med fett fläsk.. svingott!

Oså får jag en extra dos taurin!

Överlever Taurinet matlagningen?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Therese
2015-10-09 16:54
#8

Lever är ingenting för mig :p Men tack för tipset!! Hm, det vete sjutton :)

Zepp
2015-10-09 16:58
#9

Antagligen svingott i andra grytor oxå?

Gör en bueuf burginonon på kycklinghjärta!

http://www.tasteline.com/Recept/boeuf_bourguignon

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Therese
2015-10-09 17:06
#10

Ja det har suttit säkert rätt i :) Delar du dem eller kör du i dem hela?

Zepp
2015-10-09 17:12
#11

Jag kör hela i levergrytan!

Dvs det beror på.. är jag ensam så räcker paketet med hjärtan i två dar, kycklingleverpaketet lika!

Och salt fett fläsk bara om det är ytterligare fler personer!

Buef Burginion gör jag väl alldrig.. men något liknade.. Buef Zepp kallar jag det!

Speciellt de där små syltlökarna är svåra att få tag i, de som är syltade smakar inte lika bra som de frysta!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: