03. Katt

Kycklinghjärtan

2015-09-09 15:09 #0 av: Therese

Mina katter är inte överdrivet förtjusta i kycklinghjärtan, inte i kyckling över huvud taget egentligen. De har torkad kycklingfilé-godis som de tycker är väldigt gott. Tro ni att chansen är större att de äter kycklinghjärtan om jag skulle torka dem?

Har ni några erfarenheter kring det? Har nämligen bara kycklinghjärtan hemma för tillfället (har annat kött naturligtvis men i hjärtan är det bara kyckling nu).

Anmäl
2015-09-09 15:18 #1 av: burmamys

Vet inte, eftersom mina dagligen glufsar i sig sina kycklinghjärtan, men visst är det väl värt ett försök? Smaken är ju annorlunda när köttet är torkat så du kan väl torka några stycken först för att testa om de gillar det!Skrattar

Anmäl
2015-09-09 15:22 #2 av: Therese

Ja, jag har en blandning med bland annat oxkött med mald lever som de ÄLSKAR och jag har delat de små hjärtana i små bitar och gömt dem i den blandningen, sen kollar man i skålen och där ligger rentvättade hjärtan :P Nu har jag pulled pork i ugnen så får väl vänta tills ikväll :D

Anmäl
2015-09-09 15:25 #3 av: burmamys

Berätta gärna hur det går!Glad

Anmäl
2015-09-30 20:51 #4 av: Therese

Bättre sent än aldrig va? :p

Första smakbiten gick ner men sen, nä.. Jag fick tyvärr släng det till slut. Men har ju testat i alla fall :)

Anmäl
2015-10-05 19:39 #5 av: burmamys

Aj då, tråkigt att de inte gillar torkade kycklinghjärtan heller! =/ Men, om jag förstått dig rätt så gillar de hjärtan från andra djurslag, så det går att lösa på det sättet. Om ingen annan har fler kreativa idéer?

Anmäl
2015-10-05 20:27 #6 av: Therese

Jo absolut, all annan hjärta än fågle går ner :)

Anmäl
2015-10-09 16:50 #7 av: Zepp

Du behöver inte slänga dem, jag har det i levergrytan, tillsammans med fett fläsk.. svingott!

Oså får jag en extra dos taurin!

Överlever Taurinet matlagningen?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-10-09 16:54 #8 av: Therese

Lever är ingenting för mig :p Men tack för tipset!!

Hm, det vete sjutton :)

Anmäl
2015-10-09 16:58 #9 av: Zepp

Antagligen svingott i andra grytor oxå?

Gör en bueuf burginonon på kycklinghjärta!

http://www.tasteline.com/Recept/boeuf_bourguignon

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-10-09 17:06 #10 av: Therese

Ja det har suttit säkert rätt i :) Delar du dem eller kör du i dem hela?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.