Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 1750 ggr
hktl
7/14/15, 8:13 PM

Ekologisk/frigående färskfoder eller BARF?

Jag skulle vilja ge min hund enbart ekologiskt färskfoder eller BARF från frigående djur och undrar om ni har tips på märken? Känner till Rigtig hundemad, deras nöt, lamm och vilt är från frigående djur (däremot är det burhöns :( ). Sen vet jag att Emmzo har eko-kyckling. Är det någon annan som har tips på märken eller sätt att få tag på så schysst kött som möjligt? Vore intressant att höra om det är någon som redan ger sin hund enbart eko & frigående kött?

Annons:
VildaVittra
7/14/15, 8:52 PM
#1

Du har sett den här sidan? http://www.gardsnara.se/

Där kan du själv kontakta bönderna i ditt närområde och fråga efter slaktrens osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

hktl
7/19/15, 3:20 PM
#3

#1 Nej det har jag inte! Tack för tipset! :)

#2 Ja jag har sett dom också, tyvärr verkar den inte finnas i närheten av där jag bor. Däremot kan jag få tag på ben från en köttaffär som bara säljer kött från ekologiska och frigående djur :) Det svåra att få tag på verkar vara inälvor och vom!

hemul
7/19/15, 9:41 PM
#4

Har du bil? Jag har försökt på tag på sådant för egen konsumtion. Ja, inte vom då, men lever, talg och sånt. Ringde några gårdar i bygden som säljer såna där ekolådor med kött och de kunde spara åt mig sa de, men jag måste ju komma och hämta själv. Har inte bil, så det blev för joxigt och dyrt.

hktl
7/20/15, 7:56 PM
#5

#4 Nej, jag har tyvärr inte bil jag heller :/

hemul
7/21/15, 3:55 AM
#6

Och det suger ibland!

Annons:
Upp till toppen
Annons: