Annons:
Etikett09-näringsämnen-uträkningar
Läst 2415 ggr
[.Victoria.]
2015-07-10 17:22

Akta sig för färskfoder med vitaminer?

Jag ger min hund 50% mush vaisto och 50% benfritt kött (mush korvar, kött utan ben)

Jag har hållit med borta från färskfoder som innehåller vitaminer eftersom jag inte vill ge min hund för mycket av något, de ska ju kunna få I sig allting genom rätt kost. Kan det bli problem om jag ger färskfoder med tillsatta vitaminer? Kommer det bli obalanserat då? Vad tycker ni?

Annons:
vallhund
2015-07-10 17:45
#1

Överskott av vattenlösliga vitaminer försvinner ut i urinen, så de behöver du inte oroa dig för. Fettlösliga vitaminer så som A o D får man hålla koll på så att de inte får för mycket av eftersom överskott kan leda till problem med bl. a. ögonen.

Ger man hunden ett helfoder behövs inga tillsatser. Jag har inte så bra koll på vare sig torrfoder eller färdigt färskfoder, hoppas att någon här kan ge dig ett mer specifikt svar.

Själv planerar jag matsedel för ca 7 - 10 dagar. Är jag osäker på innehållet kompletterar jag med ett mått Standardt blanda eller Life´s green.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[.Victoria.]
2015-07-10 17:50
#2

#1 Det läskiga är att på många "korvar" star det bara "vitaministerat" så man vet inte vad de har haft I. Ibland kan jag inte få maten hemkörd I tid och då underlättar det att kunna gå till djuraffären och köpa färskfodret. Men som sagt är väldigt skeptisk…jag är inte så bra på barf men jag försöker variera dessa korvar så hunden får olika kött varje gång och sedan så är vaisto komplett.

Upp till toppen
Annons: