Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1340 ggr
electric8
5/9/15, 5:38 PM

Amstaff BARF

Hej! Har en amstaff valp som är 10 veckor gammal, jag skulle vilja BARFA han men har inte världens bästa ekonomi. Ensamstående mamma med två barn. Det jag tänkte var att fråga hur mycket kostar det ungefär att BARFA när den blir fullvuxen 35kg i månaden (ja han kommer att tränas o bli muskolös) jag matar han nu med torrfoder Taste of the wild praire puppy som är hög kvalite för denna ras och brukar även koka lite kött o ge han det alltid i varje måltid men inte i den mängd som antagligen BARF kräver. Jag ska imorgon prata med en nysvenskad charter kiosk när ägaren är där men utifrån det ifall det inte funkar o man är tvungen att luta sig mot Willys och LIDL hur mycket kostar det då?

Annons:
MaritaBo
5/12/15, 11:29 AM
#1

Kostnaden beror ju helt och hållet på vad du köper och för hur mycket. Kan du köpa slaktrester hos en slaktare så blir det givetvis billigare. Eller av en jägare. Så kolla runt lite var du bor, och vilka möjligheter det finns. Finns också olika grupper på Facebook där man kan få köpa andras överskott billigt och/eller samköpa. Så det är alltså jättesvårt att säga kostnaden för just dig och din hund.

[Majbot]
5/13/15, 10:52 AM
#2

Jag kommer antagligen få hem en staffordshire valp i sommar där jag har räknat på att den kommer väga ca 15-17 kg i slutvikt. Därmed kommer den behöva erbjudas ca 350-400gr om dagen(kom ihåg att valpen ska erbjudas lika mycket mat då den är valp som den kommer få då den är vuxen) vilket blir 11,2 kilo i månaden. Då jag kommer köpa bravo så blir det 400 kr i månaden. Dock får jag mycket gratisben från en jägare jag känner så kostnaden totalt med vitaminer osv blir väl 600 kr i månaden(antagligen mindre) för staffen och min nuvarande jack russell. Så det blir väl ungefär så mycket då får räkna med.

Wellcraft
5/16/15, 12:57 AM
#3

BARF innebär rå föda, alltså inte kokt kött. Ge hunden rått

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: