Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 2638 ggr
Isvind
2015-04-08 21:05

Barf-lathunden; kan jag göra såhär?

Jag är en total nybörjare som håller på att läsa mig in på allt genom er kloka själar i detta forum & andra barf-ställen, har pillat i den interaktiva barf-lathunden & har en fråga, som förmodligen är jättedum, men ändå.
Man får ju till exempel gram per vecka uträknat, kan man ta allt & göra en enda röra av det & därifrån portionera ut till varje dag? Eller blir det något fel/knasigt näringsmässigt då?
Varför jag vill göra röra är för att mina unga katt-huliganer just nu iaf föredrar röror med tuggmotstånd & inte äta det rakt av som det är, man kan ju börja vänja de vid det successivt men till en början iaf.. fast det är väl inget fel på röror heller iofs haha.
Nåväl, ska sluta pladdra, ni förstår nog vad jag menar. :D
Är så rädd för att göra fel så står det inte uttryckligen blir jag osäker, så ville vara på den säkra sidan & kolla om man kunde göra så.

Annons:
VildaVittra
2015-04-08 21:31
#1

Du måste inte göra röror, det är en smaksak för dig och katten om du vill göra det. Jag ger mina djur det dom behöver i hela stycken utslaget på ett par veckor. Som en måltid lever, sedan en måltid av någon annan del osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Isvind
2015-04-08 22:26
#2

Har två herrar på 16 veckor som i dagsläget föredrar slabbiga röror så var det jag hade i åtanke mest! Men kanske lika bra att börja vänja vid stycken nu… :D

MaritaBo
2015-04-09 13:03
#3

Du kan göra röror och ge katterna. Barf går ut på att ge av allt de behöver under en tidsperiod av 7-10 dagar, så det gör inget om du tex. blandar ihop det katterna behöver under en vecka och sedan ger av det.

Isvind
2015-04-09 22:52
#4

Tack för svar! Är sådär larvigt orolig av mig så ville bara försäkra mig om det från er lite mer vana. Då kör jag så! :)

Upp till toppen
Annons: