Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1123 ggr
Alwyn
2015-03-23 08:38

Överdosera hjärta?

Om man är noga med att BARFen är balanserad med rätt ben och leverhalt…kan man låta hela muskel-delen bestå av hjärta då? Har börjat barfa katt och iller och katten vill nu bara ha lever och hjärta, inte vanligt kött. Använder benmjöl på bitarna.

Annons:
Therese
2015-03-23 09:30
#1

Jag har inget svar på din fråga, men jag undrar varför du bara vill ge lever och hjärta? Och ger du dessa från olika djur i så fall?

MaritaBo
2015-03-23 10:19
#2

Nej, du kan inte ge bara hjärta som muskelkött. Detta för att olika sorters kött innehåller olika mycket/sorter av vitaminer och viktiga aminosyror etc. Det är därför vi barfare förordar variation och åter variation.

Om du mal kött med hjärta och lever så slinker nog köttet ner också.

Alwyn
2015-03-25 11:38
#3

Tack för svaret :) Jo det jag tänkte vad att det överallt står att just hjärta räknas som muskelkött och inte som organ och eftersom kissen gillar hjärtat mer än det vanliga muskelköttet undrade jag om jag kunde ge det plus lever och benmjöl på ett balanserat sätt… men som du skriver #2 så förstår jag såhär efter en del funderingar att det inte blir bra. Får fortsätta att lura i honom fläsk och oxe med mera :P Han får inte bara äta delikatesserna haha

Upp till toppen
Annons: