Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1503 ggr
Stormvindh
2015-03-21 18:10

RKB för hund?

Funderar på att inom någon/några månader börja mig på att barfa min Aussietik här hemma, och håller just nu på att läsa in mig på allt och se om det är möjligt att genomföra på ett bra sätt! Sitter då och funderar på RKB och vad det finns för sånt att köpa i vanliga mataffärer? Har nämligen lokalt inte tillgång till någonting annat än just vanliga mataffärer (CG, Maxi, Willys, Lidl, Netto), och eftersom det är så stor del gärna som ska vara RKB måste det ju vara möjligt att variera och hitta att köpa.

Revben, kycklingvingar/ben eller hela kycklingar är nog det enda jag kan komma på som jag har sett i affärerna här omkring… Hur som helst, tips och hjälp mottages gärna! :)

Medarbetare på Vallhundar

Annons:
Katti
2015-03-23 15:30
#1

Kyckling finns i alla affärer, men CityGross har även mycket olika delar från gris och även en del  nöt och lamm! Mina hundar har i långa perioder huvudsakligen fått mat från CityGross, med lite tillskott av vilt (framför allt vildsvin) från ett par jägare jag känner!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Stormvindh
2015-03-24 18:15
#2

Tack för svar! Såg att dom hade lite blandat på CG ja, men hur vet man vad som innehåller tillräckligt med ben för att räknas som köttiga ben till barf-måltid? :)

Medarbetare på Vallhundar

Katti
2015-03-24 21:40
#3

Det mesta där innehåller snarast för mycket ben, men det jämnar ju ut sig med några måltider ibland bestående av tunga, hjärta, njurar och lever 🙂.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

MaritaBo
2015-03-25 00:28
#4

Du kan alltid väga RKB och kanske om det går väga bara benet, när köttslamset är bortslitet (beroende på hund en del käkar allt rakt av). Efter ett tag så vet man lite på ett ungefär vad det väger och vad som fungerar på ens hund.

Stormvindh
2015-03-27 12:43
#5

Tack! Har kollat lite mer i affärerna och tror att det ska lösa sig 🙂 Har precis köpt mina första påsar MUSH nu så förhoppningsvis kommer det gå mot barf inom en snar framtid! Börjar känna att man har lite mer koll nu iallafall :)

Köpte en påse med MUSHs nötbroskben tror jag det var. Såg även att de har älg- och renben. Funkar sånna att ge också och räkna som RKB? 🙂

Medarbetare på Vallhundar

MaritaBo
2015-03-27 15:29
#6

Absolut!

Annons:
Stormvindh
2015-03-27 22:37
#7

#6 Åh vad bra! Tror jag ska kunna lösa det där med att barfa i slutändan ändå! 👍Min mamma säger dock att jag inte får ha lever och sånt i huset så länge jag bor hemma haha… Men det löser sig ;)

Medarbetare på Vallhundar

Upp till toppen
Annons: