Annons:
Etikett02-hund
Läst 2872 ggr
MELS
2015-02-13 17:04

Hård i magen av Mush BARF Vaisto?

Hej!
Min hund har ätit Mush BARF Vaisto i ungefär 2 månader nu. Till en början, när han åt Vaisto Starter, var han helt okej i magen. Men sedan han för ungefär 1,5 månad sen började äta Vaisto Kalkon-Kyckling-Ren har hans mage blivit hård och han har svårt när han ska bajsa.
Jag undrar då: är det här normalt? Är det någon mer som upplevt det med sin hund? Och vad kan jag göra åt det? Funderar på om det skulle hjälpa att byta till någon annan av Vaisto produkterna, som exempelvis Nöt-Kalkon-Lax.
Tack på förhand!

Annons:
Sarah-S
2015-02-14 08:46
#1

Prova att byta till någon av de andra eller gå tillbaka till Starter, kanske är han känslig för beninnehållet

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Talidass
2015-02-14 15:25
#2

Det kanske hjälper att minska lite grann på mängden  vaisto och ge mer rent kött? Eller ge mer fett till maten kanske.
Vilken färg har avföringen?

MELS
2015-02-18 08:30
#3

Tack för svaren! #1 okej, tack för tipset! #2 har än så länge testat att ge av lite Nötvom också och även lite extra morötter. Det är hittills bara ytterst lite skillnad. Avföringen är gul, hård och smulig. Har funderat på att ge nån av Standardts fiskolja, antingen den flytande eller kapslar.

Talidass
2015-02-18 10:38
#4

#3 Då får han för mycket ben i kosten :) Att ge olja maskerar bara problemet. Hade avföringen varit normalfärgad och fast hade olja varit ett bra sätt att hjälpa till. Men är den gul och smulig tyder det på för mycket kalk.

MELS
2015-02-19 22:00
#5

#4 Okej :) Den MUSH Vaisto han äter just nu plus MUSH Nötvom och ~1 dl morötter varje dag verkar ha hjälpt lite hittills. Hoppas att det fortsätter på den här vägen, annars funderar jag på att testa att blanda med nått annat av MUSH Basic produkterna :)

Bunn
2015-04-23 22:47
#6

Hej!

Jag ber om ursäkt för att jag kapar tråden, men jag har samma problem med min hund. Avföringens färg är normal, men stackar´n ser ut att ha jätteproblem med att få ut bajset. Jag vande henne sakta med BARF från att tidigare ha ätit torrfoder. Nu äter hon enbart  MUSH BARF VAISTO, STARTER FORMULA och har gjort det i ungefär en månad.

Annons:
Upp till toppen
Annons: