Annons:
Etikett03-katt
Läst 1068 ggr
Saffran0Spice
2015-02-13 08:44

VoH till katt - erfarenheter?

Skulle vilja höra om erfarenheter gällande VoH till katt - var det svårt att vänja katten/katterna och vad tycker de om det efter övergång?
Hur mår dom av det, märkte ni stora skillnader i energinivå osv?
Märkte ni stor skillnad på era seniorer/ungkatter?

Överväger att testa detta då mina ratar BARF och den äldre katten är extremt kräsen och ratar det mesta rått överlag  =/

Annons:
mollyt
2015-02-14 15:41
#1

Jag har aldrig gett VoH till mina katter - bara vår egen (hemmagjord) BARF eller ibland MUSH. Men jag bevakar tråden, skulle vara roligt att höra vad andra har att säga om VoH.

Bizi
2015-02-16 11:37
#2

Kopierar in mitt svar från Katter.Ifokus:

Mina avskyr VoH, troligen för att det är så mycket kyckling i.

sedan råder det ju delade meningar om hur vida VoH är ett helfoder eller inte till katt då det innehåller mycket lite rött kött och inte är vitaminiserat. 

Vi hade en övergångsperiod på ca 2-3 månader innan de åt rått och jag har hört andra som hållt på i ett år innan katten accepterat rå mat, så ge inte upp BARF.

Vi ger BARF (inte VoH pga av det jag skrev ovan) på heltid och katterna är mycket finare i skinnet (nakenkatten svårt att avgöra pälskvaliten då;) ) och de är mer energiska och håller hullet bra och den ena lite spinkiga har byggt muskler. Våra får mat 2 ggr om dagen, morgon och kväll och det funkar jättebra :)

Tillägg: VoH påstår att det är ett helfoder men vill inte lämna ut analyserna så man själv kan läsa och jämföra.  Vilket ger ett ganska så oproffsigt intryck från VoH's sida enligt mej. Det svenska språkröret påstår att det norska kontoret säger att det är företagshemligheter och att de inte kan lämna ut sådan.

[Annamaja27]
2015-03-23 16:53
#3

Mina två katter gillar det. 

Jag märkte inget speciellt när jag började med VoH till katterna då de fått färskfoder/BARF länge innan dess däremot märkte jag en positiv skillnad när jag gick från torrfoder till färskfoder för flera år sedan. Båda katterna blev bättre i hullet (min njursjuka katt vara ganska mager) och fick finare päls samt blev piggare överlag. Då var de ca tre år gamla. Nu är de 12.

Tretorn
2015-03-27 19:47
#4

#3 Ger du endast VoH eller kompletterar du med annat? :)

Är nämligen sugen på att börja med VoH men hört man måste kompletta isåfall om jag inte har fel.. ?

[Annamaja27]
2015-03-27 20:12
#5

Jag kompletterar inte men däremot varierar jag en hel del vad de får. Ibland voH, ibland Mush, ibland rent kött av ngt slag tex lamm eller kanin. Då strör jag på äggskal. Ibland får de hjärta o lever. Jag kör inte efter ngt schema utan det blir bara en naturlig variation.

Upp till toppen
Annons: